atslēgvārdi

atslēgvārdi
2014-08-19 06:14

Kolektīvās iepirkšanās portālu popularitāte dažādās valstīs: atšķirīgas tendences

Kā vēsta interneta izpētes un konsultāciju uzņēma Gemius dati, Polijā, Krievijā un Turcijā interese par kolektīvās iepirkšanās portāliem samazinās, bet Dānijā tā ir ievērojami pieaugusi. Kamēr Turcijā šādus portālus visbiežāk apmeklē pircēji vecuma grupā no 18 līdz 34 gadiem, Dānijā tie ir interneta lietotāji vecumā virs 45 gadiem.

Gemius ir izpētījis kolektīvo iepirkšanās portālu popularitāti Polijā, Krievijā, Turcijā un Dānijā. Kā rāda dati, vislielākais intereses zudums par kolektīvās iepirkšanās portāliem novērojams Krievijā  - salīdzinot ar situāciju pirms diviem gadiem, portālu auditorija samazinājusies no 38% līdz 8%. Arī Polijā manāms auditorijas kritums no 27% līdz 12%, bet Turcijā no 27% līdz 22%. Pretēja situācija ir Dānijā, kur kolektīvo iepirkšanās portālu auditorija pieaugusi no 5% līdz 13%.

Kristians Hjorts, nozares ekspers un Gemius filiāles vadītājs Dānijā skaidro: „Šīs situācijas pamatā ir divi iemesli. Pirmkārt – kolektīvās iepirkšanās portāli Dānijā parādījās vēlāk nekā citās valstīs, kur veikts Gemius pētījums. Otrkārt – Dānijā lēnām, bet ir novērojama ekonomiskā izausgme. Lai arī cilvēki ir sākuši tērēt vairāk naudas, vēlme saņemt izdevīgus piedāvājumus nav zudusi. Tas ir tieši tas, ko klientiem  piedāvā kolektīvās iepirkšanās portāli.”

Kas visvairāk izmanto kolektīvo iepirkšanās portālu piedāvātās iespējas? Portālu auditorijas sociāli demogrāfiskais raksturojums liecina, ka visās pētījuma ietvaros apskatītajās valstīs kolektīvās iepirkšanās portālus visbiežāk apmeklē sievietes un personas ar augstāko izglītību. Turcijā tie ir interneta lietotāji vecumā no 18 – 34 gadiem, veidojot divas trešdaļas no šo portālu auditorijas. Polijā un Krievijā vairāk nekā pusi auditorijas veido interneta lietotāji vecumā no 25 līdz 44 gadiem, bet Dānijā vecuma grupa 45+.

Hjorts skaidro, ka visaktīvāk kolektīvās iepirkšanās portālus izmanto cilvēki vecumā virs 45 gadiem tā iemesla dēļ, ka tādi portāli kā SportDeal.dk, Sweetdeal.dk un Dagensbedsttiek.dk tiek plaši reklamēti valsts un reģionālajos laikrakstos. “Laikrakstos reklamētajiem kolektīvās iepirkšanās portāliem lietotāja profils ir nedaudz vecāks un tas arī izskaidro šo faktu”, piebilst eksperts.

Kā komentē Liene Grenevica, Pērkam Kopā vadītāja, arī Latvijā interneta lietotāju interese par kolektīvajiem pirkumiem nav zudusi: „Ja salīdzina pēdējā gada statistiku ar gadu iepriekš (07.2012 – 08.2013), tad pircēji ir iztērējuši 2.6 reizes vairāk. Esam koncentrējušies uz preču klāsta papildināšanu, kā arī piesaistījuši trešo piegādes kompāniju, nodrošinot vēl plašāku preču piegādes pārklājumu visā Latvijā. Arī nākotnē sagaidām, ka turpināsies pieprasījuma pieaugums, jo aktīvi strādājam, lai noturētu esošo pircēju interesi un piesaistītu jaunus. To panākam, nemitīgi papildinot PerkamKopa.lv piedāvājumu klāstu ar vēl nebijušām precēm un pakalpojumiem - gan pasaulē zināmiem zīmoliem, gan interesantiem pašmāju ražojumiem.

Pēc pirkumu skaita īpaši izceļas tie produkti, kas ir piedāvājumā pirmo reizi un ar īpašu odziņu, par kuriem pircējs pirmo reizi dažkārt uzzina tieši no Pērkam Kopā. Pēdējā gada laikā tās visbiežāk ir Latvijā ražotas preces. Kā piemērus varam minēt: "Stīva Stārķa" pludmales čības ar tautiskiem simboliem (700 pirkumi), Latvijā ražotie "DipDap" skrejriteņi (150 pirkumi), Cherry Picking virtenes (570 pirkumi), QooQoo legingi (317 pirkumi). Taču tajā pat laikā regulārus ieņēmumus nodrošina pakalpojumi un preces, kas pircējam aktuāli atkārtoti, ik pēc noteikta perioda (skaistumkopšanas un veselības aprūpes piedāvājumi, higiēnas un mājsaimniecības preces).”

Šī gada jūnijā perkamkopa.lv apmeklēja 114 tūkstoši lietotāji, no kuriem  lielāko auditorijas daļu – 69% veidoja sievietes, bet 31% no apmeklētājiem bija vīrieši. Aktīvākie apmeklētāji – vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem.

 

Par pamatu ir ņemti gemiusAudience pētījuma dati par pēdējo mēnesi, katra ceturkšņa laikā no 2012. līdz 2014. gadam par interneta lietotājiem vecumā no 18 gadiem. gemiusAudience pētījums tiek veikts vairāk kā 35 valstīs un tā mērķis ir noskaidrot interneta lietotāju skaitu un to sociāli demogrāfisko profilu, kā arī veidu, kādā tie ir pārlūkojuši internetu (no datoriem, mobilajiem telefoniem vai planšetdatoriem).

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli