atslēgvārdi

atslēgvārdi
2018-05-10 10:05

Latvijā viens no augstākajiem reklāmu redzamības rādītājiem Centrālajā un Austrumeiropā

Kurās Centrālās un Austrumeiropas valstīs ir reģistrēts lielākais skaits baneru, kuri ir bijuši redzami lietotājiem? Kurā Latvijas tirgus sektorā uzrādīts lielākais reklāmas redzamības radītājs 2017. gada otrajā pusē? Atbildes uz šiem un  citiem jautājumiem sniedz “Gemius” AdMonitor jaunākais pētījums. 

2017. gada otrajā pusē vidējais baneru redzamības rādītājs Centrālās un Austrumeiropas reģionā bija 53%. Līdzīgi rezultāti tika reģistrēti 2017. gada pirmajā pusē, taču atsevišķos tirgos tika novēroti nelieli pieaugumi un kritumi. 

 

Top 3 valstis ar augstākajiem redzamības rādītājiem bija Lietuva (62%), Latvija (60%) un Horvātija (59%). Visās trijās valstīs tika reģistrēts pieaugums – Latvijā par 3% un Horvātijā par 4%, taču Lietuvā šis rādītājs nebija tik ievērojams, uzrādot +1% pieaugumu. Vislielākais pieaugums novērots Čehijas Republikā (+4%), neraugoties uz to, ka kopējā griezumā šī valsts uzrādīja vienu no zemākajiem baneru redzamības rādītājiem. Līdzīgi kā Čehijā, zemi redzamības rādītāi tika reģistrēti Polijā un Slovākijā (attiecīgi 45% un 46%). Attiecīgi, šīs valstis uzrādīja lielāko kritumu, ja salīdzina 2017. gada pirmās un otrās puses rādītājus (Polijā -5% un Slovākijā -7%). Igaunija, kas ir trešā valsts ar ievērojamu redzamības īpatsvara samazināšanos, zaudējusi 6%, salīdzinot ar 2017. gada pirmo pusi.

 

Latvijā tika uzrādīts augstākais redzamības rādītājs (71% izglītības sektorā), salīdzinot ar visu analizēto valstu Top industrijām. Zemākais redzamības rādītājs tika reģistrēts Bulgārijā – 33% reklāmu sporta un tūrisma sektorā. Lietuvā, kas ir līdervalsts reklāmas baneru redzamībā, 69% redzamības tika uzrādīts nekustamā īpašuma tirgus sektorā. Starp Igaunijas Interneta lietotājiem, visredzamākās reklāmas bija mediju un grāmatu nozarē (61%), savukārt Bulgārijā – telekomunikāciju nozarē (62%). Polijā un Rumānijā reģistrēti līdzīgi rādītāji tirdzniecības nozarē – attiecīgi 63% un 61%. Moldovā lielākais redzamības rādītājs bija farmācijas nozarē, taču Gruzijā augstāko pozīciju ieņēma modes industrija. Abās valstīs šie sektori uzrādīja 64%.

 

Reklāmas baneru redzamības rādītājs ir Intereta reklāmas rādītājs, kurš saglabā informāciju par tām reklāmām, kuras ir bijušas redzamas interneta lietotājiem. Piemēram, ja reklāma tiek rādīta interneta vietnes apakšā un ja lietotājs neapskata visu vietnes saturu (t.i., neapskata vientes apakšsadaļu), šāda reklāma netiks atspulguļota reklāmas baneru redzamības rādītājos. “Gemius” produkti gemiusDirectEffect un gemisuAdOcean attiecīgi nodrošina reklāmu servēšanu un mērīšanu, ņemot vērā redzamības rādītāju.

AdMonitor ir periodisks pētījums, kas sniedz detalizētu informāciju par tiešsaistes reklāmām 13 Centrālās un Austrumeiropas valstīs (Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Moldovā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Ukrainā un Ungārijā). Divreiz gadā Gemius eksperti analizē tādas tiešsaistes reklāmu tendences kā, piemēram, populārākos reklāmu veidus un formātus, to klikšķu attiecību pret ekspozīcijām  (click-thorugh rate jeb CTR), kā arī informāciju par to, kādi lietotāji redz kāda tipa Interneta reklāmu kampaņas. Visjaunākie dati par 2017.gada otro pusi ir pieejami www.admonitor.gemius.com.

To clipboard> Drukuj

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli