atslēgvārdi

atslēgvārdi
2016-11-11 10:07

Medijos dominē tradicionālie reklāmas baneri

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir publicējis pārskatu par reklāmas kampaņām Centrālās un Austrumeiropas valstīs, tajā skaitā datus arī par Latviju.  Latvijā, tāpat kā lielākajā daļā Eiropas, reklāmdevēji izvēlas rādīt reklāmas, izmantojot tradicionālos banerus, taču interneta lietotāju interese par interaktīvām reklāmām gada laikā ir palielinājusies vairāk kā divas reizes. 

Klikšķinām arvien aktīvāk

Kā rāda dati, Latvijā vidējā klikšķu attiecība pret ekspozīcijām (click-through-rate jeb CTR) pirms gada bija 0.49 procenti, savukārt šogad tas ir pakāpies līdz 0.78 procentiem. Tas nozīmē, ka 2015. gadā vidēji nkampaņā uz 1000 baneru ekspozīcijām tika veikti 5 klikšķi, kamēr šogad to skaits palielinājies līdz vidēji 8 reizēm no 1000. Kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā šī attiecība ir zemāka, attiecīgi, 6 un 5 reizes uz 1000 ekpozīcijām. No visām analizētajām valstīm Ukraina izceļās ar visaugstāko vidējo klikšķu attiecību pret ekspozīcijām (1.21 procenti), jeb 12 reizes uz 1000 baneru ekspozīcijām.

Pieaug interaktīvo reklāmu popularitāte

Lai gan tradicionālie baneri Latvijā joprojām nezaudē savu aktualitāti un veido 86 procentus no izmantotajiem reklāmas formātiem, interaktīvās reklāmas (20 procenti) tiek aktīvāk klikšķinātas. Ar interaktīvām reklāmām saprotot baneru veidnes, kas “uzpeld, rotē”, kā arī dažādas video projekcijas.

Interneta lietotāji banerus klikšķina salīdzinoši reti (CTR likme zem 0,5 procentiem), kamēr cita formāta reklāmām šis procents ir virs 1. Pārskata dati liecina, ka arī citās valstīs populārākais reklāmas formāts ir standarta baneri – vidēji 82 procenti no interneta reklāmām. Interaktīvās reklāmas populārākas ir Čehijas (52 procenti) un Slovēnijas (54 procenti) tirgos.

Visbiežāk uzklikšķina uz telekomunikācijas nozares reklāmām

Telekomunikācijas uzņēmumu reklāmas ir visbiežāk klikšķinātās (1.7 procenti), kam seko ēdienu un dzērienu reklāmas ar 1.2 procentu klikšķu attiecību pret ekspozīcijām. Igaunijā visaktīvāk lietotāji klikšķina uz skaistumkopšanas nozares kampaņām, kamēr Lietuvā situācija līdzīga kā pie mums- nedaudz vairāk kā 1 klikšķis uz 1000 telekomunikācijas nozares ekspozīcijām. Interesanti, ka vismazāk ekspozīcijas izvieto  farmācijas (9 procenti) un skaistumkopšanas (15 procenti) nozares, taču abām sfērām inscreen rate, jeb rādītājs, kas norāda uz banera ekspozīcijas ielādi ekrāna redzamajā daļā vismaz 50 procentu apjomā un vismaz 1 sekundi ir 44 procenti farmācijai un 49 procenti skaistumkopšanai. Kas, savukārt, nozīmē, ka  tieši šīs abas nozares ir visredzamākās uz kopējā reklāmas baneru fona.

Dati iegūti no gemiusAdMonitor pārskata, kas ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un tendencēm mobilajā reklāmā. Pētījums aptver 15 valstis Centrālajā un Austrumeiropā, tostarp dati par Latviju, Igauniju, Lietuvu, Poliju, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Ungāriju, Moldovu un Turciju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli