atslēgvārdi

atslēgvārdi
2021-08-31 06:51

Pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas preces skolai iegādājas internetā

Pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas preces skolai iegādājas internetā

Sākoties jaunajam mācību gadam, Latvijas iedzīvotāji, kuriem ir skolas vecuma bērni, nepieciešamās preces skolai visbiežāk izvēlas iegādāties grāmatnīcās un lielveikalos, taču pandēmijas ietekmē pieaudzis to aptaujāto skaits, kas skolas preces iegādājas interneta veikalos, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktā ikgadējā interneta lietotāju aptauja. Gandrīz puse jeb 46 procenti aptaujāto vecāku bērna sagatavošanai jaunajam mācību gadam plāno tērēt līdz 99 eiro. 

Tāpat kā iepriekšējos gados, visbiežāk preces skolai vecāki iegādājas grāmatnīcās un kancelejas preču veikalos (71 procents), kā arī lielveikalos (59 procenti), taču visticamāk pandēmijas ierobežojumu un iepirkšanās paradumu maiņas ietekmē 24 procenti respondentu skolai nepieciešamās preces izvēlas iegādāties Latvijas un ārvalstu interneta veikalos. Salīdzinot ar aptaujas datiem vēl pirms gada, šis rādītājs pieaudzis par 9 procentpunktiem. Jāatzīmē, ka tikmēr iespēju iepirkties ārzemēs pēdējos divus gadus izmanto ievērojami mazāk vecāku – ja vēl 2019. gadā skolas preces ārpus Latvijas robežām iegādājās 7 procenti aptaujāto, tad 2020. gadā tie bija vairs tikai 4 procenti, bet šogad – 3 procenti aptaujāto interneta lietotāju, kuriem ir skolas vecuma bērni. Tikmēr mazliet pieaugusi to aptaujāto daļa, kas skolas preces pērk un aizgūst no vecākajiem bērniem un draugiem – šogad šo atbilžu variantu norādījuši 11 procenti respondentu, kamēr pirms gada un diviem tikai 8 procenti.

Arī šogad skolas preču – tai skaitā mācību grāmatu, burtnīcu, kancelejas preču, apģērba, apavu un skolas somu – iegādei gandrīz puse aptaujāto skolas vecuma bērnu vecāku jeb 46 procenti respondentu paredzējuši tērēt līdz 99 eiro (48 procenti aptaujāto 2020.gadā). No tiem lielākā daļa – 27 procenti – plāno tērēt no 50-99 eiro, bet 19 procenti respondentu līdz 49 eiro skolai nepieciešamo preču iegādei. Aptaujāto skaits, kas plānojuši tērēt no 50 līdz 99 eiro šogad nedaudz sarucis līdz 2018.-2019. gada līmenim, kad attiecīgi 29 un 28 procenti aptaujāto plānoja šādus tēriņus. Tikmēr 2020. gada rudenī šādu summu skolēna sagatavošanai jaunajam mācību gadam tērēt bija ieplānojuši 30 procenti respondentu (par 3 procentpunktiem vairāk), taču vēl 2017. gadā – 40 procenti aptaujāto.

Mazliet vairāk – no 100 līdz 149 eiro tāpat kā pirms gada tērēt iecerējuši 22 procenti respondentu. Gandrīz nemainīgs ir arī to respondentu skaits, kas pirms jaunā mācību gada iecerējuši tērēt lielākas summas – 14 procenti aptaujāto skolēnu vecāku iecerējuši tērēt no 150-199 eiro, 10 procenti respondentu – no 200 līdz 299 eiro, bet 5 procenti aptaujāto no 300 līdz 500 eiro bērna sagatavošanai skolai. Savukārt 3 procenti norāda – skolas preču iegādei tērēs vairāk nekā 500 eiro. 

 

Šogad aptaujā piedalījās 1417 Latvijas interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem, 2020. gadā tika aptaujāti 1397 respondenti, 2019. gadā – 2142 skolēnu vecāki, 2018. gadā –  2013 respondenti, bet 2017. gadā aptaujā piedalījās 945 skolas vecuma bērnu vecāki Latvijā. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem. Šogad aptauja īstenota no 26. līdz 29. augustam.

 

Gemius - starptautisks interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli