atslēgvārdi

atslēgvārdi
2013-05-30 00:00

Populārākajos blogos dominē sievietes un interneta lietotāji ar augstāko izglītību

Apmeklētāko blogu Top 20 lasītāji vidēji ir jaunāki nekā Latvijas interneta auditorija kopumā, proporcionāli vairāk ir sievietes un apmeklētāji ar augstāko izglītību, liecina gemiusAudience pētījuma dati. Tomēr katra bloga auditorija ir atšķirīga gan pēc to apmeklētāju dzimuma, gan vecuma un izglītības proporcijām, sākot no blogiem ar izteiktu vīriešu īpatsvaru, tāpat arī ar jauniešu un interneta lietotāju ar pamatizglītību pārsvaru.

Populārākos 20 Latvijas blogus vairāk lasa sievietes - 56 %, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā Latvijas internetā vidēji. Savukārt vīrieši attiecīgi Top 20 blogos sastopami 44%, kamēr internetā vidēji tie ir 47%. Skaitliski visvairāk sieviešu aprīlī apmeklējušas blogus mia.lv (15 200), iinuu.lv (9 500), noskrien.lv (5 500), un whimicalagnesiga.com (5 400). Savukārt vīrieši visvairāk sastopami tādos blogos kā kakao.lv (6 200), mia.lv (6 200), krizdabz.lv (5 900), iinuu.lv (5 100) un androids.lv (5 100).

Taču, skatoties uz auditorijas procentuālo daļu, ko veido attiecīgā auditorija blogā, procentuāli visvairāk sieviešu apmeklēti ir blogi whimicalagnesiga.com (72% sieviešu), cirkulis.lv (71%), mia.lv (71%) un krista.lv (70%). Savukārt vīrieši proporcionāli vairāk ir tādos blogos kā laacz.lv (70% vīriešu), pods.lv (70%), martinszvidrins.blogspot.com (69%), stulbums.com (69%) un kakao.lv (69%). Tā kā blogs visbiežāk jau sākotnēji pārstāv kādu konkrētu tematiku, arī auditorijas sadalījums blogos visbiežāk ir nevienlīdzīgs, attiecīgi vairāk piesaistot tieši sievietes vai vīriešus. Šī iemelsa dēļ Top 20 maz ir tādu blogu, kam sieviešu un vīriešu īpatsvars būtu līdzīgs, kā tas ir, piemēram, mosties.org, kur sieviešu un vīriešu īpatsvars ir vienāds.

Tāpat blogu auditorija atšķiras arī pēc to apmeklētāju vecuma, kas dažādos blogos ir atšķirīgs. Ir blogi, kuros vairāk kā 86% auditorijas ir vecumā līdz 34 gadiem, piemēram, martinszvidrins.blogspot.com, stulbums.com un cehs.lv. Turpretī ir blogi, kam šī auditorijas daļa ir vien 30%, kā tās ir par ceļojumu, ēdienu, interneta un mārketinga tēmām rakstošajā blogā rolandinsh.lv. Tādas vecuma grupas kā 45-54 un 55+ šajā blogā ir pārstāvētas visvairāk- attiecīgi 30 % un 14 %. Taču skatot populārākos 20 blogus kopumā, to auditorija ir jaunāka nekā Latvijas internetā vidēji.

 

Skatot blogu auditoriju pēc to lasītāju izglītības līmeņa, redzams, ka vislielākā daļa apmeklētāju ar augstāko izglītību sastopama blogā pods.lv (50%), krista.lv (49%) un normis.info (49%), kamēr Latvijas interneta vidējais līmenis šim rādītājam ir 31%. Savukārt vislielākā daļa interneta lietotāju ar pamata vai nepabeigtu vidējo izglītību apmeklē blogu kinokults.lv (34%), bet vidēji internetā šajā grupā ir 14 % interneta lietotāju. 

Gemius blogu topā iekļauti tie Latvijas blogi, kas tika pieteikti Gemius blogu mērījumiem un kuros aprīlī bija izvietoti gemiusAudience mērījumu kodi. Gemius mājaslapā www.gemius.lv ir apskatāms populārāko blogu Top 20, kā arī visu 60 blogu reitingi pēc auditorijas lieluma, blogā veiktajiem interneta lapu skatījumiem un citiem rādītājiem. Dati par auditorijas sociāli demogrāfiskajiem rādītājiem iegūti ar interneta aptaujas anketu palīdzību.

Atslēgvārdi

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli