atslēgvārdi

atslēgvārdi
2013-09-05 00:00

Tradicionālo baneru dilemma: lieto daudz, klikšķina maz

Standarta reklāmas baneri joprojām ir vispopulārākais interneta eklāmas formāts Centrālās un Austrumeiropas (CEE) reģionā, kamēr augstākie CTR (click through rate) rādītāji novēroti reklāmas baneriem pirms video materiāla (preroll), uznirstošajiem (toplayer) un pirms web lapas satura ielādes (interstitial) baneriem, liecina interneta pētījumu kompānijas Gemius dati.

Standarta baneri tiek izmantoti 84 procentos to kampaņu, kas risinājušās Centrālās un Austrumeiropas reģionā. Liela daļa šī tipa reklāmas baneru novēroti Latvijā, Bulgārijā, Ungārijā, Serbijā, Slovēnijā un Lietuvā. Nedaudz retāk, taču joprojām salīdzinoši aktīvi tie tiek lietoti arī Rumānijā, Horvātijā, Slovākijā un Čehijā. Izņēmumi ir Polija un Ukraina, kur tradicionālo baneru izmantošanas līmenis ir zemāks nekā reģiona vidējais rādītājs, kas ir 84%.

Lai gan tradicionālie baneri tiek izmantoti visbiežāk, vairāk tomēr klikšķina uz interaktīvajiem formātiem, jau iepriekš pieminētajiem preroll, toplayer un  interstital. Piemēram, augstākais vidējais CTR vai vidējais rādītājs reklāmas parādīšanās reizēm pret klikšķiem Latvijā, Slovēnijā, Serbijā un Horvātijā tika novērots uznirstošajam toplayer formātam. Savukārt reklāma pirms video jeb preroll ir bijusi visbiežāk klikšķinātākā Ukrainā, Rumānijā, Bulgārijā un Lietuvā, tāpat kā pirms satura ielādes redzamie interstital Slovākijā, Polijā un Čehijā. Izņēmums ir Ungārija, kur augstākais vidējais CTR novērots lapas fona malu jeb wallpaper tipa reklāmas baneriem.

Analizētie dati iegūti no gemiusAdMonitor pētījuma par populārākajiem un biežāk izmantotajiem reklāmas formātiem tādās Centrālās un Austrumeiropas reģiona valsts kā Latvija, Lietuva, Polija, Bulgārija, Čehija, Horvātija Rumānija, Serbija, Ukraina un Ungārija 1012. gada otrajā pusgadā. gemiusAdMonitor pētījumā izmantoti kampaņu efektivitātes mērījumu rīka gemiusDirectEffect un Gemius reklāmas servera AdOcean dati. gemiusAdMonitor pētījums tiek veidots divas reizes gadā par sešu mēnešu periodu.

To clipboard> Drukuj

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli