atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-09-07 13:30

Ārkārtas situācijas ierobežojumu laikā Igaunijā biežāk nekā Latvijā un Lietuvā pieauguši tēriņi pirkumiem internetā

Ārkārtas situācijas ierobežojumu laikā Igaunijā biežāk nekā Latvijā un Lietuvā pieauguši tēriņi pirkumiem internetā

Vairāk nekā trešdaļa aptaujāto Igaunijas interneta lietotāju norāda, ka viņu tēriņi internetā pandēmijas noteikto ierobežojumu laikā pieauguši, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius jaunākais E-komercijas pētījums Baltijas valstīs. Populārākā ārzemju iepirkšanās vietne atšķirībā no kaimiņvalstīm Igaunijā ir amazon.com, bet viena no nozīmīgākajām motivācijām iepirkties tiešsaistē – iespēja iegādāties preces, kas nav pieejamas respondentu dzīvesvietā.

Pētījumā, kas šogad veikts visās Baltijas valstīs, noskaidrots, ka Covid-19 ierobežojumu laikā 34 procenti aptaujāto Igaunijas interneta lietotāju savus izdevumus pirkumiem tiešsaistē vērtē kā pieaugušus. Tikmēr nedaudz vairāk kā puse – 55 procenti – norādījuši, ka viņu tēriņi interneta veikalos nav mainījušies, bet tikai 11 procenti atzina, ka tie ir samazinājušies. Tikmēr Lietuvā 22 procenti aptaujāto, bet Latvijā 25 procenti respondentu atklāja, ka tiešsaistes pirkumiem valstīs noteikto ierobežojumu laikā tērējuši vairāk.

Baltijas valstīs aptaujāto respondentu iecienītāko ārzemju interneta veikalu TOP 5 vietnes neatšķiras, taču, ja Latvijā un Lietuvā populārākā ir vietne aliexpress.com, tad Igaunijas interneta lietotāji biežāk iepirkušies amazon.com. Arī ārzemju lapās veiktie pirkumi neatšķiras – visās trīs valstīs aptaujātie visbiežāk norādījuši, ka ārvalstu vietnēs pērk apģērbu. Ja Lietuvā un Latvijā otrajā pozīcijā ierindojas rezervēšanas un nomas pakalpojumi, ko attiecīgi iegādājušies 34 procenti aptaujāto Latvijas interneta lietotāju un 28 procenti lietuviešu respondentu, tad Igaunijas interneta lietotāji biežāk pirkuši aviobiļetes (31 procents), kas Lietuvā un Latvijā attiecīgi ierindojas topa trešajā pozīcijā.

Tāpat visās trīs valstīs aptaujātie starp biežāk pirktajām precēm pašmāju e-komercijas vietnēs norādījuši izklaides pasākumu biļetes – Lietuvā un Latvijā tā ir respondentu populārākā izvēle, taču Igaunijā to apsteidz apdrošināšana. Kamēr Igaunijā un Lietuvā respondenti pašmāju interneta veikalos biežāk iegādājušies apģērbu, Latvijā starp Top 3 populārākajiem pirkumiem ir sadzīves tehnika. Interesanti, ka respondenti Igaunijā starp nozīmīgākajiem iemesliem iepirkties internetā norādījuši iespēju internetā nopirkt preces, kas nav pieejamas viņu dzīves vietā. Tāpat kā abās kaimiņvalstīs, arī Igaunijā respondentus iepirkties motivē arī labākas cenas, nekā tradicionālajos veikalos.

Aicināti norādīt visas ierīces, no kurām iepērkas internetā, 96 procenti Igaunijas respondentu, 91 procents Latvijā un 89 procenti aptaujāto Lietuvā norādīja, ka izmanto datorus. Tikmēr mazāk nekā puse – 48 procenti respondentu Igaunijā – pirkumus veikuši ar viedtālruņu palīdzību. Latvijā pirkumus internetā ar mobilo telefonu veikuši 54 procenti aptaujāto, bet Lietuvā – 61 procents respondentu. Gan Lietuvā, gan Igaunijā aptaujātie biežāk norādījuši, ka iepērkas, izmantojot Smart TV – attiecīgi 3 un 4 procenti – , kamēr Latvijā tikai 1 procents aptaujāto izvēlējušies šādu iespēju.

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Igaunijas, Latvijas un Lietuvas populārākajos interneta portālos. Pētījums Latvijā un Lietuvā tika veikts divos posmos – februārī Latvijā aptaujājot 2813 respondentus un aprīlī ārkārtas situācijas valstī laikā aptaujājot 1769 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem, bet Lietuvā februārī aptaujājot 3805 respondentus un aprīlī 2192 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Igaunijā pētījums veikts no šī gada 15. maija līdz 17. jūnijam, aptaujājot 1174 Igaunijas interneta lietotājus.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem ne tikai par Latviju un Lietuvu, bet arī Igauniju, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

 

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Tirdzniecība

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli