atslēgvārdi

atslēgvārdi
2023-05-29 07:03

Ceturtdaļai aptaujāto iepirkšanās no mobilajām ierīcēm šķiet neērta

Ceturtdaļai aptaujāto iepirkšanās no  mobilajām ierīcēm šķiet neērta

Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius e-komercijas pētījumā noskaidrotas biežākās problēmas, ar ko saskaras aptaujātie, kas veic pirkumus tiešsaistē. Visbiežāk minētā problēma, ko atzīmējuši vairāk nekā 38 procenti aptaujāto – saņemtā prece nav atbildusi gaidītajam, tikmēr 24 procenti aptaujāto kā vienu no problēmām min neērtu iepirkšanos no mobilajām ierīcēm. No respondentiem, kuri neiepērkas internetā, puse kā iemeslu min vēlmi redzēt preci dzīvē.

Jaunākajā Gemius e-komercijas pētījumā noskaidrotas būtiskākās problēmas, ar ko saskārušies respondenti, kas pēdējā pusgada laikā iepirkušies internetā. Lai arī biežākā problēma, ko izcēluši aptaujātie, ir tas, ka saņemtā prece vai pakalpojums nav atbildusi gaidītajam, ko atzīmējuši 38 procenti pētījuma dalībnieku, tomēr 24 procenti respondentu min, ka viņiem neērta šķitusi iepirkšanās no mobilajām ierīcēm. Jau ziņots, ka šogad iepirkšanās no viedtālruņiem pieaugusi par diviem procentpunktiem, sasniedzot 68 procentus aptaujāto, kas lietojuši šīs ierīces, lai iepirktos internetā.  Trešdaļa aptaujāto –  31 procents – norāda, ka problēma ir pamatinformācijas trūkums par produktu, bet 26 procenti aptaujas dalībnieku minējuši, ka izveidotais pasūtījums nav sasniedzis minimālo pasūtījuma summu. Vēl starp biežākajām problēmām respondenti minējuši, ka saskārušies nepatiesu informāciju par produktu.

Kā ziņots iepriekš, Gemius e-komercijas pētījuma dati liecina, ka pēdējo sešu mēnešu laikā internetā nav iepirkušies 18 procenti aptaujāto - kā iemeslu 47 procenti respondentu min, ka pirms iegādāties preci, vēlas to redzēt dzīvē. Tikmēr 28 procenti respondentu min, ka ir pieraduši iepirkties tradicionālajos veikalos un nejūt nepieciešamību pēc iepirkšanās internetā, savukārt aptuveni ceturtā daļa aptaujāto, kas neiepērkas tiešsaistē, neuzticas preces kvalitātei. Vairāk nekā puse no respondentiem, kas neiepērkas interneta veikalos, ir vecumā grupā no 45 līdz 74 gadiem.

Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 18. janvāra līdz 27. martam, aptaujājot 2038 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai nozari.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli