atslēgvārdi

atslēgvārdi
2013-09-04 00:00

Cilvēku skaits, kas iepērkas internetā, audzis straujāk kā pērn

Kā vēsta interneta izpētes uzņēma Gemius dati, internetā iepērkas jau 67% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk kā šajā periodā pirms gada. Biežāk to dara iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, speciālisti/biroja darbinieki, vienlīdz aktīvi ir kā sievietes, tā vīrieši.

Pēc interneta auditorijas pētījuma gemiusAudience datiem par šī gada jūniju, reizi gadā vai biežāk internetā iepērkas 819 300 Latvijas interneta lietotāju vecuma grupā no 15- 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir pieaugums par 5 procentpunktiem, kas ir straujāks nekā 2012. gadā, kad iepirkšanās internetā rādītājs gada laikā bija pieaudzis par 3 procentpunktiem. 

Par 3 procentpunktiem pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas dažas reizes gadā – no 27 % 2012. gadā uz 30 % šogad. Par 2 procentpunktiem audzis arī to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā gandrīz katru mēnesi un šogad tie ir 14 % no visiem interneta lietotājiem. To interneta lietotāju skaits, kas iepērkas reizi gadā vai retāk, palicis nemainīgs un tie ir 23 % no visiem interneta lietotājiem. 

Biežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25-34 gadiem – 29%. Līdzīgas tendences ir interneta lietotāju auditorijai vecumā no 15-24 un 35-44 – abas vecuma grupas veido 22% no kopējās interneta lietotāju auditorijas, kas iepērkas internetā. Savukārt visretāk internetā iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji- vecuma grupā no 45-54 – 16%, bet vecumā no 55 -74 – tikai 11%, taču tas ir par 2 procentpunktiem vairāk kā pērn šajā periodā. Dati liecina, ka vienlīdz naski uz iepirkšanos internetā ir kā sievietes, tā vīrieši – no tiem, kas iepērkas internetā 50% ir sievietes, 50% – vīrieši.

Pēc nodarbošanās biežāk internetā iepērkas speciālisti/ biroja darbinieki (29%), studenti (14%), strādnieki/ tehniski darbinieki (14%) un augstākā vai vidējā līmeņa vadītāji (9%). No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu internetu izmanto 88%, bet vairākas reizes nedēļā – 10%.

Par spīti straujākam to cilvēku skaita, kas iepērkas internetā, kāpumam, par e-komercijas dzinuli uzskatītie kolektīvās iepirkšanās portāli gemiusAudience pētījumā rāda līdzīgas tendences kā pērn – auditorijas ziņā lielāko no tiem – perkamkopa.lv jūlijā apmeklējuši 10% no visiem interneta lietotājiem, kas ir par 1% mazāk kā pērn šajā periodā. Pazīstamākos kolektīvās iepirkšanās portālus, tādus kā perkamkopa.lv, cherry.lv un zizu.lv kopumā jūlijā apmeklējuši 220 500 interneta lietotāji, kas ir 17% no visiem interneta lietotājiem. Arī interneta veikalos pieejamo preču meklēšanas un cenu salīdzināšanas lapas kurpirkt.lv auditorijas lielums gada laikā būtiski nav mainījies - jūlijā to apmeklējuši 10% Latvijas interneta lietotāji.


Artis Upenieks, interneta veikalu preču meklēšanas vietnes kurpirkt.lv vadītājs, uzskata, ka iepirkšanās internetā pieaugums ir saistīts ar iedzīvotāju maksātspējas pieaugumu, taču lielākoties tas ir ārzemju interneta veikalu nopelns. „Visas mazās lietiņas un aksesuāri, piemēram, LED lampiņas, lādētāji telefoniem, ekrānu aizsargplēves, telefonu maciņi - tiem Latvijā ir mazs piedāvājums un salīdzinoši augstas cenas, bet pieprasījums ir samērā liels, līdz ar ko cilvēki meklē iespēju tās iegādāties ārzemju interneta veikalos. Tas arī nereti sanāk reizes trīs lētāk un iespējams pat bez piegādes maksas. Tāpat arī ir ar apģērbiem, apaviem, aksesuāriem. Tādu iepirkšanās vietņu kā amazon.com, ebay.com sportsdirect.com un līdzīgu, popularitāte pēdējā laikā ir strauji augusi. Savukārt, kas attiecas uz plaša patēriņa precēm, izvēle ir - jaunākie telefonu modeļi, televizori, sadzīves tehnika. Tos cilvēki pērk retāk, bet tepat uz vietas, par ko arī liecina kurpirkt.lv meklētāja statistika par meklētākajām precēm. Ja būs nepieciešams garantijas remonts, tas process noteikti būs vienkāršāks šeit, nekā tādu pašu preci pasūtot no ārzemēm,” komentē Upenieks.

Arī kolektīvās iepirkšanās portāla „Pērkam Kopā” dati liecina par pozitīvām tendencēm nozarē. Kā norāda tā vadītāja Liene Grenevica, akciju skaits portāla darbības laikā ir audzis katru gadu, un arī esošās tendences liecina par pozitīvu tendenci arī šogad. „Pēdējā pusgada laikā esam novērojuši pozitīvu pirkumu kāpuma līkni, kas lielā mērā skaidrojams ar mūsu piegādes sadarbības partneru - DPD un Post24 - akcijām, kuru ietvaros pircējam ir iespēja saņemt preču piegādi bez maksas. Likumsakarīgi arī pircēju skaits aug pakāpeniski un stabili – no 6 tūkstošiem 2010. gadā līdz 63 tūkstošiem 2012. gadā. Arī pārdoto kuponu skaits pēdējā gada laikā ir audzis par 30 000, sasniedzot 189 235 kuponus,” norāda Grenevica. Kā liecina „Pērkam Kopā” dati, viena pirkuma vidējā cena pēdējā gada laikā ir augusi, sasniedzot 10 latus un 17 santīmus, kas, salīdzinot ar iepriekšēji periodu, ir pieaugums par 7%. „Novērojam, ka pircēji ir gatavi ieguldīt lielākus līdzekļus un šķirties no lielākām summām, pretī saņemot ļoti nopietnus darījumus – ceļojumus, ķirurģiskas manipulācijas, lielgabarīta preces vai luksus klases pakalpojumus,” kolektīvās iepirkšanās tendences skaidro portāla vadītāja.

Kā liecina gemiusAudience pētījuma dati, kopumā jūnijā internetu lietoja 1 231 000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15-74 gadiem, kas ir 71% no visiem Latvijas iedzīvotājiem šajā vecuma grupā. Dati iegūti, izmantojot anonīmas aptaujas anketas internetā.

gemiusAudience ir vadošais interneta auditorijas pētījums Centrālajā un Austrumeiropā, kas piedāvā detalizētu informāciju par interneta mediju lietošanas paradumiem un to lietotāju sociāli demogrāfisko profilu. gemiusAudience dati ir galvenais informācijas avots biznesa lēmumiem interneta un interneta mediju biznesā vairāk kā 30 valstīs. Mūsdienīgā pētījuma metodoloģija apvieno web analītikas datus, strukturālos datus par interneta lietotājiem valsts līmenī un validēta, kalibrēta paneļa datus.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli