atslēgvārdi

atslēgvārdi
2022-09-27 07:40

E-komercijas pētījums 2022: kas motivē, ko pērk un kā tēriņus plāno trīs Baltijas valstīs?

E-komercijas pētījums 2022: kas motivē, ko pērk un kā tēriņus plāno trīs Baltijas valstīs?

Gemius jau otro reizi veicis pētījumu par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem visās trīs Baltijas valstīs. Aptaujātos gan Latvijā, gan Lietuvā un Igaunijā bieži motivē iespēja iegādāties preces, kas nav pieejamas viņu dzīvesvietā. Kamēr latvieši un igauņi pašmāju e-komercijas vietnēs bieži iegādājas apdrošināšanu, lietuvieši pērk grāmatas un filmas, turklāt vismaz puse respondentu Latvijā un Igaunijā uzskata, ka viņu tēriņi tiešsaistes pirkumiem šogad pieaugs. 

Pētījumā, kas šogad jau otrreiz veikts visās trīs Baltijas valstīs (iepriekš 2020. gadā), noskaidrots, ka iepirkties internetā visu trīs Baltijas valstu iedzīvotājus pamudina iespēja iegādāties preces un pakalpojumus, kas viņu dzīvesvietā nav pieejami – to kā vienu no Top 3 izvēlēm norādījuši respondenti gan Latvijā, gan Lietuvā un Igaunijā. Kā lietuviešus, tā igauņus bieži motivē arī atlaides un īpaši piedāvājumi. Tikmēr aptaujātos interneta lietotājus Latvijā visbiežāk iepirkties tiešsaistē pamudina iespēja salīdzināt dažādas preces un pakalpojumus, kā arī labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Lietuvā aptaujātie starp trim biežākajām motivācijām norāda iespēju saņemt iegādāto ar piegādi uz mājām, bet pētījuma dalībniekus Igaunijā veikt pirkumus internetā visbiežāk pamudina tas, ka tiešsaistes veikali vienmēr ir atvērti. 

Līdzīgas iezīmes vērojamas arī visbiežāk pirkto preču un pakalpojumu topā. Tā, piemēram, pašmāju veikalos latvieši un igauņi bieži iegādājas apdrošināšanu, kā arī dažādu pasākumu – koncertu, teātra, kino un citu izklaides pasākumu – biļetes. Tikmēr respondenti Lietuvā starp Top 3 precēm, ko iegādājas vietējos tiešsaistes veikalos, norādījuši kategoriju, kas aptver grāmatas, žurnālus, filmas un mūziku. Gan Latvijas, gan Lietuvas e-komercijas vietnēs respondenti bieži veic ēdiena piegādes. Tikmēr, aplūkojot visbiežāk iegādātās preces un pakalpojumus ārzemju interneta veikalos, visās trīs valstīs pārliecinoši pirmajā vietā ierindojas apģērbs un apavi. Kamēr Latvijā un Igaunijā aptaujātie bieži ārzemju e-veikalos pirkuši aviobiļetes un izmantojuši rezervācijas pakalpojumu vietnes, lietuviešu respondenti norāda, ka ārzemju e-komercijas vietnēs bieži iegādājas kosmētiku un citas preces, kas nepieder ne pie vienas no piedāvātajām preču un pakalpojumu kategorijām.

Vaicāti par pirkumiem paredzētajiem tēriņiem, respondenti Lietuvā biežāk uzskata - viņu tēriņi tiešsaistes pirkumiem šogad samazināsies. To norādījuši 30 procenti aptaujas dalībnieku Lietuvā, kamēr Latvijā un Igaunijā attiecīgi 6 un 7 procenti aptaujāto interneta lietotāju. Tikmēr vismaz puse respondentu Latvijā un Igaunijā uzskata, ka viņu tēriņi tiešsaistes pirkumiem šogad pieaugs, kamēr no aptaujātajiem interneta lietotājiem Lietuvā šo atbilžu variantu norādījuši vien 15 procenti. 

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Igaunijas, Latvijas un Lietuvas populārākajos interneta portālos. Šī gada sākumā pētījumā Latvijā aptaujāti 1907 respondenti, Lietuvā – 2159 respondenti, bet vasaras mēnešos Igaunijā – 1226 interneta lietotāji. 

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem ne tikai par Latviju, bet arī Lietuvu un Igauniju, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli