atslēgvārdi

atslēgvārdi
2023-05-24 08:34

E-komercijas pētījums: visstraujāk pieaugusi pasākumu biļešu iegāde tiešsaistē

E-komercijas pētījums:  visstraujāk pieaugusi pasākumu biļešu iegāde tiešsaistē

Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius šī gada e-komercijas pētījumā aptaujātie norādījuši, ka visbiežāk Latvijas e-komercijas vietnēs iegādājušies biļetes uz izklaides un kultūras pasākumiem, turklāt šis rādītājs pieaudzis par 15 procentpunktiem, salīdzinot ar pagājušo gadu. Lai gan pārtikas, būvmateriālu un apģērbu iegāde internetā ir gana populāra, tomēr tās ir kategorijas, bez kuru iegādes tradicionālajos veikalos būtu visgrūtāk iztikt.

Jaunākajā Gemius e-komercijas pētījumā noskaidrots, ka preču kategorija, ko aptaujātie interneta lietotāji visbiežāk iegādājušies Latvijas e-komercijas vietnēs, ir izklaides un kultūras pasākumu biļetes, ko pēdējo sešu mēnešu laikā iegādājušies 70 procenti pētījuma dalībnieku, kas ir par 15 procentpunktiem vairāk nekā pērn, un starp visām preču kategorijām šis ir lielākais pieaugums, salīdzinot ar pagājušo gadu. Tikmēr 62 procenti aptaujāto Latvijas iepirkšanās vietnēs iegādājušies apdrošināšanu, bet 58 procenti  - apģērbu, apavus un aksesuārus. Jāatzīmē, ka Covid pandēmijas ierobežojumu laikā starp visbiežāk pirktajām precēm un pakalpojumiem ierindojās gatavā ēdiena piegāde, apdrošināšana un pārtika, bet jau otro gadu, beidzoties pandēmijas ierobežojumiem, topa augšgalā atgriezusies biļešu iegāde.

Pieaugusi arī ar tūrismu un ceļošanu saistīto preču un pakalpojumu iegāde Latvijas e-komercijas vietnēs – par 8 procentpunktiem biežāk aptaujātie norādījuši, ka iegādājušies rezervēšanas sistēmu pakalpojumus tiešsaistē, par 7 procentpunktiem biežāk respondenti pirkuši avio un citu transportlīdzekļu biļetes, bet par 6 procentpunktiem pieaugusi tūrisma un aktīvās atpūtas pasākumu iegāde.

Tikmēr ārzemju iepirkšanās vietnēs aptaujātie visbiežāk iegādājušies apģērbu, apavus un aksesuārus (44 procenti), kamēr 38 procenti iegādājušies rezervēšanas sistēmu pakalpojumus (viesnīcu, auto, u.c. servisu), bet 30 procenti pētījuma dalībnieku ārzemju e-komercijas vietnēs iegādājušies aviobiļetes vai citu transportlīdzekļu biļetes, pirmajam trijniekam saglabājoties nemainīgam, tāpat kā pērn. Tāpat kā Latvijas tirdzniecības vietnēs, arī ārzemju e-komercijas lapās procentuāli pieaugusi rezervēšanas sistēmu izmantošana un aviobiļešu iegāde, bet starp preču kategorijām, kuras visbiežāk iegādājušies aptaujātie, pieaugumus uzrādījušas arī tādas preces kā kosmētikas un veselības aprūpes produkti. 

“E-komercijai piedzīvojot ievērojamu kvantitatīvo izaugsmi pēdējos gadus, šobrīd lielāks akcents tiek likts tieši uz kvalitāti un interneta vietņu pilnveidošanu, gan ieviešot arvien jaunus tehnoloģiskos risinājumus, gan meklējot arvien jaunus veidus, kā iepirkšanos internetā padarīt klientam arvien ērtāku, ātrāku un intuitīvāku. Arī pircēji ir pieraduši, ka teju visu var izdarīt attālināti, tādēļ ir tikai likumsakarīgi, ka pieaug arī e-veikalos iegādājamo preču un pakalpojumu daudzveidība. To redzam arī e-komercijas gada balvas “E-komercijas zvaigzne 2023” pieteikumos, kur parādās arvienu jaunas platformas, kas piedāvā interaktīvas pieredzes un inovatīvus pakalpojumus,” stāsta e-komercijas gada balvas “E-komercijas zvaigzne 2023” žūrijas priekšsēdētājs, aģentūras Element Digital vadītājs Arnis Jēkabsons. "Kopumā, lai arī temps ir nedaudz lēnāks kā pasaules līmenī, taču redzam attīstību un dinamiku dažādu inovatīvu risinājumu ieviešanā un kvalitātes latiņas celšanā e-komercijas videi Latvijā,” skaidro A.Jēkabsons. Jāpiebilst, ka kopumā šogad konkursā saņemti 274 pieteikumi un “Ekomercijas Zvaigzne 2023” gada balvas uzvarētāju godināšanas ceremonija notiks 2. jūnijā.

Vaicājot aptaujātajiem, bez kuru preču iegādes tradicionālajos veikalos nevarētu iztikt, visbiežāk aptaujātie norādījuši, ka pilnībā nevarētu iztikt bez pārtikas iegādes tradicionālajos veikalos (39%). Tāpat 28% respondentu norādījuši, ka pilnībā nevarētu iztikt bez būvmateriālu pirkšanas klātienē, savukārt 25% norāda, ka neiztiktu bez apģērba, apavu un aksesuāru iegādes tradicionālajos veikalos. Tikmēr starp precēm un pakalpojumiem, bez kuru iegādes klātienē pilnīgi noteikti varētu iztikt, respondenti visbiežāk min apdrošināšanu, aviobiļešu iegādi, kā arī rezervēšanas sistēmu pakalpojumus.

Jau ziņots, ka jaunākajā E-komercijas pētījumā noskaidrots – pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kuri plāno, ka viņu tēriņi tiešsaistē šogad samazināsies – to norādījuši 13 procenti aptaujāto, kamēr pērn 39 procenti pētījuma dalībnieku ir pārliecināti, ka viņu tēriņi tiešsaistē šogad nemainīsies, bet aptuveni puse aptaujāto norāda, ka viņu tēriņi tiešsaistē šogad pieaugs.

Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 18. janvāra līdz 27. martam, aptaujājot 2038 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv

Konkurss “Ekomercijas Zvaigzne” pirmo reizi norisinājās 2021. gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā desmit dažādās kategorijās, vērtējot trīs galvenos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas. Konkursa stratēģiskais partneris ir uzņēmums Omniva; datu partneris: Gemius Latvia; sadarbības partneri: Joom, Mozello, LMT, SEB banka, Mēness Aptieka, Balcia, Startin.lv, Red Jackets, Element Digital, Httpool; informatīvie partneri: Delfi, TV3 Group Latvija, Ir Nauda, Kursors.lv, Labs of Latvia. 

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli