atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-01-23 07:42

Gemius pētījumā noskaidrots, kas motivē latviešus iepirkties internetā

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē. Par galveno motivatoru iepirkties internetā Latvijas interneta lietotāji nemainīgi atzīst labākus cenu piedāvājumus tiešsaistē, taču kā galveno problēmu – pārāk ilgo piegādes laiku.

Šis ir jau trešais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā. Arī šogad par galveno motivatoru iepirkties internetā Latvijas interneta lietotāji nemainīgi atzinuši labākus cenu piedāvājumus tiešsaistē nekā tradicionālajos veikalos. 2016. gadā veiktajā aptaujā šādi atbildēja 79 procenti respondentu, gadu vēlāk šādu respondentu skaits pieauga par vienu procentpunktu, taču 2018. gadā šādi atbildējuši 78 procenti no visiem respondentiem.

Kā vienu no galvenajām problēmām, ar kurām interneta lietotāji saskaras iepērkoties internetā, respondenti nemainīgi norādījuši pārāk ilgo piegādes ilgumu. 2016. gadā apmēram 44 procenti respondentu uzskatījuši, ka produktu piegāde prasījusi pārāk ilgu laiku, taču 2018. gadā šādu atbildi snieguši 42 procenti respondentu. Krietni pieaudzis to respondentu skaits, kas uzskata, ka e-komercijas vietnēs trūkst pamatinformācijas par produktu, piegādi vai maksājuma iespējām. 2016. gadā šādu atbildi sniegusi nedaudz mazāk kā piektdaļa respondentu (19 procenti), taču divus gadus vēlāk šādu atbildi norādījuši jau 34 procenti.

Savukārt kā iemeslu, kāpēc interneta lietotāji izvēlas neiepirkties internetā, respondenti joprojām norādījuši vēlmi redzēt preci pirms tās iegādes. Šādu atbildi 2018. gadā snieguši 58 procenti, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2016. gadā. 2018. gādā pieaudzis arī to respondentu skaits, kuri neuzticas preces piegādes kvalitātei un kuri nevēlas gaidīt preces piegādi, vēloties preci saņemt uzreiz pēc tās iegādes.

Lai gan kā vienu no galvenajiem motivatoriem, lai uzsāktu iepirkties internetā, Latvijas interneta lietotāji norādījuši zemākas cenas, šādu respondentu skaits krities par 8 procentpunktiem (2017. gadā – 37 procenti, 2018. gadā – 29 procenti). Savukārt pēdējo trīs gadu laikā nemainīgi pieaudzis to lietotāju skaits, kas kā vienu no galvenajiem motivatoriem norādījuši augstākas kvalitātes produktus (2016. gadā – 15 procenti, 2018. gadā – 17 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos portālos tvnet.lv, delfi.lv, jauns.lv, sportacentrs.com, andelemandele.lv, gismeteo.lv un iauto.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2018. gada 12. līdz 15. septembrim, un tā ietvaros tika aptaujāti 3137 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, lūgums sazināties ar Gemius klientu speciālistu Pēteri Asbahu (peteris.asbahs@gemius.com).

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli