atslēgvārdi

atslēgvārdi
2021-04-09 07:48

Gemius publicē martā apmeklētāko vietņu TOP 20

Gemius publicē martā apmeklētāko vietņu TOP 20

Gan kopējās statistikas topā, gan datos par apmeklējumu no mobilajām ierīcēm martā lielākā daļa topa vietņu piedzīvojušas auditorijas pieaugumu, liecina Gemius Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Kopējās statistikas un mobilo ierīču topā skaitliski lielākos Real Users pieaugumus uzrādījuši portāli bb.lv un nra.lv, tikmēr datoru vietnēm tāpat kā pagājušajā gadā, sākoties gada ienākumu deklarāciju iesniegšanai, pievienojusies vietne vid.gov.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Salīdzinot ar gada īsāko mēnesi – februāri, martā lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas apmeklējuma pieaugumus. Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu martā uzrādījis ziņu portāls bb.lv, kuru apmeklējuši par 68 000 vairāk lietotāju nekā februārī, sasniedzot 263 000 lielu auditoriju no visām ierīcēm un topā pakāpjoties par sešām pozīcijām. Tikmēr par 64 000 Real Users vairāk nekā iepriekš sasniedzis ziņu portāls nra.lv ar 420 000 lasītājiem martā, bet par 43 000 lietotājiem pieaugusi vietnes santa.lv auditorija, ko martā apmeklējuši 348 000 Real Users. Līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši ziņu portāli la.lv un apollo.lv – sasniedzot 620 000 lietotājus martā, la.lv auditorija pieaugusi par 30 000 Real Users, kamēr apollo.lv, lasītāju skaitam pieaugot par 27 000, pagājušajā mēnesī sasniedzis 599 000 Real Users.

Marta kopējās statistikas topu atklāj portāls delfi.lv ar 857 000 lietotājiem no visām ierīcēm –  datoriem un mobilajām ierīcēm –  kopā, kas ir par 10 000 lietotājiem mazāk nekā februārī. Otrajā pozīcijā tāpat kā iepriekšējā mēnesī seko inbox.lv ar 757 000 lietotājiem, Real Users skaitam pieaugot par 8 000 lietotājiem, bet Top 3 noslēdz tvnet.lv ar 704 000 Real Users, martā sasniedzot par 11 000 lasītājiem mazāk. Ar 695 000 lietotājiem ceturtajā pozīcijā ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv
(-8 000 lietotāju), kam seko jauns.lv ar 659 000 lietotāju lielu auditoriju, kas martā pieaugusi par 18 000 Real Users.

Jāatzīmē, ka martā starp divdesmit populārākajām vietnēm pēc pārtraukuma kopš pērnā gada janvāra atgriezies biznesa ziņu portāls db.lv ar 179 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā.

Apmeklējumi no datoriem

Datoru topa tendences iezīmē mēneša aktualitātes – ar 418 000 lietotājiem no datoriem martā, kad sākās gada ienākumu deklarāciju iesniegšana, topa septītajā pozīcijā ierindojas Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv. Jāatzīmē, ka tieši pirms gada – 2020. gada martā – vietne mēnesī no datoriem sasniedza gandrīz 470 000 lietotāju. Tikmēr pavasara brīvlaiks mācību iestādēs ietekmējis vairāku citu vietņu apmeklējumu. Par 55 000 lietotājiem martā sarukusi saziņas platformas zoom.us auditorija no datoriem, par 42 000 Real Users – vietnes microsoft.com apmeklējums, bet par 43 000 lietotājiem mazāk martā sasniegusi mācību platforma e-klase.lv.

Tikmēr datoru topu jau nemainīgi atklāj Google, kuras lietotāju skaits pagājušajā mēnesī sasniedzis 1 033 000 Real Users un ir pieaudzis par 66 000 lietotājiem, atgriežoties janvāra līmenī. Seko youtube.com ar 764 000 lietotājiem (-29 000 Real Users) un facebook.com ar 692 000 Real Users, lietotāju skaitam samazinoties par 14 000. Līdzīgi kā gada pirmajos divos mēnešos, arī martā ceturtajā pozīcijā ierindojas portāls inbox.lv ar 589 000 apmeklētājiem no datoriem, Real Users skaitam pieaugot par 22 000 lietotājiem, bet piektā apmeklētākā vietne no datoriem arī martā bija delfi.lv ar 552 000 lasītājiem (+10 000).

Jāatzīmē, ka martā topa vietnēm no datoriem pievienojas pašmāju ziņu portāls la.lv ar 265 000 Real Users, bet ar 279 000 lietotājiem topā atgriežas seb.lv.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Mobilo ierīču topu martā atklāj delfi.lv ar 829 000 lietotājiem, kas ir par 17 000 Real Users mazāk nekā februārī. Seko tvnet.lv ar 678 000 Real Users (-11 000 lietotāju), bet trešo pozīciju tāpat kā februārī saglabā ziņu portāls lsm.lv ar 626 000 lasītājiem (-4 000 lietotāju). Ceturtajā pozīcijā ierindojas jauns.lv ar 613 000 Real Users no mobilajām ierīcēm, uzrādot pieaugumu par 16 000 lasītājiem, bet Top 5 noslēdz apollo.lv ar 561 000 lietotāju, martā auditorijai pieaugot par 22 000 Real Users.

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm martā uzrādījis ziņu portāls nra.lv, kas sasniedzis par 57 000 Real Users vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tāpat par 46 000 lasītājiem pieaugusi vietnes bb.lv auditorija, bet par 39 000 Real Users martā pieaudzis vietnes santa.lv apmeklējums

Tāpat kā kopējās statistikas topā, mobilo ierīču topa vietnēm martā pievienojies biznesa ziņu portāls db.lv ar 136 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm pagājušajā mēnesī.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, martā līdzīgu auditoriju sasniegušas TVNET un DELFI mediju grupas. 58,02 procentus jeb 862 000 Latvijas interneta lietotāju no visām ierīcēm kopā, kas ir par 10 000 Real Users vairāk nekā februārī,  sasniegusi TVNET grupa – dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām. Tikmēr DELFI grupa jeb dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kopējai auditorijai salīdzinot ar februāri samazinoties par 11 000 lietotājiem– sasniegusi 861 000 un 57,95 procentus Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem.

Trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem Rīgas Viļņu mediju grupa, kas martā sasniegusi 44 procentus un 659 000 Latvijas interneta lietotāju (par 18 000 Real Users vairāk nekā februārī), kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu. TV3 mediju grupa, kura aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 42 procentus jeb 619 000 Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 47 000 vairāk nekā februārī. Kopējai auditorijai samazinoties par 22 000 Real Users, Mail.ru grupas vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 347 000 un 23 procentus interneta lietotāju.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/


Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas martā piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli