atslēgvārdi

atslēgvārdi
2014-10-06 10:26

Krievijas interneta tirgus: dzimumu perspektīva

Gemius ir izpētījis, kuras interneta lapas Krievijas interneta tīklā, saukts par “runet”, ir vispiemērotākās vīriešiem, un kuras vairāk atbilst sieviešu prasībām. Dati rāda, ka relatīvi visvairāk Krievijas vīriešus piesaista militārā tematika, savukārt sievietēm visvairāk interesē iepirkšanās internetā.

Dati rāda, ka Krievijas interneta lapas mēnesī apmeklē 70 miljoni pieaugušie interneta lietotāji. Lielāko daļu no interneta auditorijas veido sievietes (37,6 milj.), kas ir par 5 miljoniem vairāk nekā vīriešu (32,5 milj.).

Kā izrādās, Krievijā tā ir agrāk vēl nebijusi situācija. "Agrāk „runet” lietotāju vidū lielāks bija vīriešu īpatsvars, bet tagad tas ir feminizēts. Dati liecina, ka 54% no Krievijas interneta lietotājiem ir sievietes, bet 46% - vīrieši”, komentē Antons Melekovs, Gemius filiāles vadītājs Krievijā.

Internets lieliski informē par lietotāju interesēm un norāda uz to, kādi notikumi pievērš to uzmanību. Kuras no interneta lapām visbiežāk apmeklē sievietes, bet kuras lapas saņem gandrīz ekskluzīvi vērtēto vīriešu interesi?

Vīrieši - militāro tēmu cienītāji

 

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, vīrieši dod priekšroku interneta lapām, kurās aplūkotas militārās tēmas, ārštata darbs (freelance) un automašīnas. 2014. gada jūnijā vīriešus visvairāk spējusi piesaistīt interneta lapa žurnālam “Военное обозрение”, kas veltīta armijas tēmai - Topwar.ru (89% interneta lapas auditorijas bija vīrieši), ārštata darba platforma, kas piedāvā starpniecības pakalpojumus starp līgumslēdzējiem un pasūtītājiem – Freelansim.ru un interneta lapa, kas saistīta ar automobiļu tēmām – Cartimes.ru (86% katrā).

Vīrieši Krievijā labprāt apmeklē arī interneta lapas, kas veltītas ziņām, sporta tēmai, finansēm un tehnoloģijām.

Pagājušajā gadā (2013. gada jūnijā) vīriešu apmeklētāko interneta lapu vidū bija: interneta lapa žurnālam, kas veltīta tehnoloģiju tēmām “Популярная механика” – Popmech.ru (83% no lapas apmeklētājiem bija vīrieši), automobiļu interneta lapa Exist.ru (83%) un medību un zvejas tēmām veltīta lapa – Ohotniki.ru (81%).

Sievietēm patīk iepirkties internetā

 

2014. gada jūnijā lielākā daļa Krievijas sieviešu uzturējās: Krievijas Federācijas Pensiju Fonda mājas lapā – Pfrf.ru (88% no lietotājiem bija sievietes), apģērbu interneta veikalā Bonprix.ru (85%) un interneta lapā, kas piedāvā apģērbu bērniem un grūtniecēm – Mamsy.ru (84%).

Kāpēc Krievijas sieviešu vidū ir novērojama tik liela interese par Krievijas Federācijas Pensiju Fondu? Jadwiga Rogoża, Austrumu studiju centra (OSW) analītiķe, kas apskata Krievijas jautājumus, skaidro to ar faktu, ka tieši sievietes ir mājas pavarda sargātājas un budžeta noteicējas. “Pastiprinātā interese par fonda mājas lapu, visticamāk, izriet no fakta, ka institūcija, sadarbībā ar valdību, pēdējos mēnešos ir veikusi manipulācijas ar iemaksām. Sākumā sabiedrība tika informēta, ka tā sauktās otrā pensiju pīlāra iemaksas tikušas uz laiku iesaldētas, un vēlāk, ka visas 2013.gada iemaksas tikušas novirzītas vajadzībām, kas saistījās ar Krimas pievienošanu šī gada martā,” piebilst analītiķe.

Krievu sievietes ar interesi apmeklē arī interneta lapas, kas saistītas ar māmiņu tematiku, iepirkšanos, dzīvesstilu, pašizglītību, kā arī izklaidi.

Šajā pašā laikā pirms gada (2013. gada jūnijā) sieviešu vidū visvairāk apmeklētā lapa bija interneta veikals Yves-rocher.ru (88% no lietotājiem bija sievietes). Līdzīgi kā šobrīd, otrā apmeklētākā lapa bija Bonprix.ru (87%) un trešā – interneta platforma, kas piedāvā izglītības materiālus Alleng.ru (79%).

Rakstā atspoguļotie dati (2014. gada jūnijs) ir iegūti no Gemius veiktā gemiusAudience pētījuma. gemiusAudience pētījums tiek veikts vairāk nekā 30 valstīs un tā mērķis ir noskaidrot interneta lietotāju skaitu, to sociāli demogrāfisko profilu un interneta lietošanas paradumus. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Valsts

Krievija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli