atslēgvārdi

atslēgvārdi
2016-02-22 11:21

No rādītājiem līdz efektīvai reklāmas kampaņai

Vai tavas reklāmas kampaņas patiešām rada maksimālu peļņu? Vai ir vērts veikt izmaiņas, lai maksimizētu no kampaņām gūto labumu? Atbilde uz šiem jautājumiem ir vienkārša, ja tev ir pareizie instrumenti.

Nav šaubu, ka interneta lielākā priekšrocība, runājot par reklāmas kampaņām, ir tā izmērāmība. Mēs varam izmērīt gandrīz jebko – sākot no tā, cik reizes reklāma tiek parādīta, līdz kāda konkrēta reklāmas banera radītajiem ienākumu aprēķiniem.

Zīmola kampaņās svarīga sasniedzamība un skatījumi  

Lielākā daļa interneta reklāmu kampaņu iedalās divās kategorijās. Pirmais veids ir zīmola kampaņas, kuru izmaksas tiek aprēķinātas, pamatojoties uz maksu par tūkstotis skatījumiem uz reklāmas materiāla (Cost Per Mille (CPM)). Lai novērtētu zīmola kampaņu efektivitāti, tiek izmantoti vairāki standarta rādītāji: sasniedzamība (Reach), skatījumu skaits (Number of views) un klikšķu skaita attiecība pret kopējo reklāmas baneru ekspozīciju skaitu (CTR).   

Sasniedzamība ir to lietotāju skaits, kas ir nonākuši saskarē ar reklāmas kampaņu. Šis rādītājs visbiežāk tiek definēts kā sīkdatņu (Cookies) skaits, pieņemot, ka šis skaitlis atbilst cilvēku skaitam. Bet, kā zināms, šis pieņēmums nav precīzs, piemēram, viens cilvēks redzēja kampaņu no darba un mājas datora, tādējādi radot divas sīkdatnes. Šī iemesla dēļ mūsu interneta reklāmas kampaņu monitorēšanas sistēmā gemiusDirectEffect tiek lietots papildus rādītājs – reālie lietotāji (Real Users).   

Atšķirība sasniedzamības rādītājā, par pamatu ņemot sīkdatņu skaitu un reālo lietotāju skaitu, ir milzīga. Reālo lietotāju rādītājs parāda faktisko cilvēku skaitu, kam bija kontakts ar konkrēto reklāmu. Mūsu algoritmi pārvērš sīkdatņu skaitu faktisko interneta lietotāju skaitā. Rezultātā mēs zinām cik daudzi cilvēki ir nonākuši saskarē ar reklāmas kampaņu.  

Reklāmas kampaņas skatījumu skaits (Impressions) ir rādītājs, kas atklāj, cik reizes reklāmas materiāls tika parādīts internetā. CTR rādītājs jeb klikšķu skaita attiecība pret kopējo reklāmas baneru ekspozīciju skaitu arī ir iekļauts gemiusDirectEffect galveno rādītāju sarakstā. Tomēr šis rādītājs ir daudz nozīmīgāks otrā veida kampaņās – proti, efektivitātes kampaņās. 

Efektivitātes kampaņu izmaksu aprēķināšanu modeļi    

Efektivitātes kampaņām pastāv vairāki izmaksu aprēķināšanas modeļi. Viss ir atkarīgs no līguma, kas noslēgts starp reklāmdevēju un interneta mediju, kura lapā tiks rādīta kampaņa. Populārākais izmaksu modelis šāda veida kampaņām ir izmaksas par vienu klikšķi uz reklāmas (maksa par klikšķi jeb Cost Per Click, CPC),  Cits plaši izmantots modelis ir izmaksas par reģistrāciju, tādējādi atstājot tā saukto “lead”, piemēram, tālruņa numuru vai e-pasta adresi (Cost Per Lead, CPL). 

E-komercijas pasaulē īpaši populārs ir modelis, ar kuru interneta medijs saņem samaksu, ja lietotājs no viņu mājas lapas veic pirkumu reklāmdevēja interneta veikalā (Cost Per Sale, CPS). Vēl viens populārs modelis nosaka, ka interneta medijs saņem atlīdzību, ja lietotājs veic konkrētu darbību, piemēram, lejupielādē produkta katalogu (Cost Per Action, CPA).

Reāllaika analīze – heat map, in-screen un dwell  

Ar gemiusDirectEffect iespējams analizēt kampaņas statistiku visas kampaņas laikā. Bieži vien visvērtīgākie ir tie dati, kas stāsta par to, kas notiek ar reklāmām reāllaikā. Šī informācija ļauj mums ātri reaģēt un veikt attiecīgās darbības.  

Lielisks rīks reklāmas baneru mērīšanai un testēšanai ir web karstuma karte jeb heat map - programma, kas analizē precīzas lietotāju klikšķu vietas uz reklāmas banera. Šāda veida dati ļauj rīkoties un izveidot reklāmas materiālu, kas piesaista lietotājus daudz efektīvāk.   

Bet tas nav viss, ko iespējams izmērīt. Pēdējā laikā par ļoti populāru rādītāju kampaņas efektivitātes novērtēšanai ir kļuvis in-screen. Šis rādītājs norāda uz to, cik liela daļa no visiem kampaņas materiāliem bija lietotāja ekrāna redzamajā daļā. Pašlaik tiek uzskatīts, ka reklāma bija lietotāja redzes laukā, ja ekrānā bija redzama vismaz puse no reklāmas uz vismaz vienu sekundi. Tomēr ar gemiusDirectEffect mēs esam gājuši soli tālāk, ļaujot lietotājiem noteikt in-screen rādītājiem savus parametrus. Tādā veidā reklāmdevēji var precīzi izmērīt reklāmas redzamību  pēc pašu definīcijas. 

Mēs varam izmērīt arī lietotāju iesaisti un mijiedarbību ar reklāmas materiāliem. To nosaka ar dwell laika rādītāju, kas parāda to, cik ilgi peles kursors atradās uz reklāmas banera. Šī ir ļoti vērtīga informācija, jo īpaši, ja kampaņā tiek izmantoti interaktīvie baneri, piemēram, spēles vai video saturs.  

Runājot par video, mēs varam precīzi izmērīt katru video materiāla sekundi un redzēt, cik daudz lietotāju sāka video skatīties un cik daudzi no viņiem noskatījās videoreklāmu līdz pašām beigām.

Vai reklāma sasniedza mērķauditoriju?  

Pati svarīgākā informācija par reklāmas kampaņas efektivitāti slēpjas tajā, ko mēs ar šo reklāmu esam sasnieguši jeb sociāli demogrāfiskais raksturojums tiem cilvēkiem, kuri redzēja reklāmas kampaņu. gemiusDirectEffect sistēmā lietotāju sociāli demogrāfiskais profils tiek skatīts pēc dzimuma, vecuma, izglītības, ienākumiem, izcelsmes reģiona un dzīves vietas. Un ko tad, ja mērķa grupa nav noteikta noklusējuma iestatījumos? Nekādu problēmu - gemiusDirectEffect lietotnē iespējams brīvi noteikt sociāli demogrāfisko raksturojumu vēlamajai cilvēku grupai; tad, kampaņas laikā un pēc tās, iespējams pārbaudīt vai rīcība ir izrādījusies efektīva, un vai tik tiešām ir sasniegta iepriekš noteiktā mērķauditoriju. 

Ar mūsu sistēmu iespējams iet vēl vienu soli tālāk, jo tiek iegūti dati ne tikai par cilvēkiem, kas redzēja kampaņu, bet arī par tiem, kas noklikšķināja uz reklāmas baneriem. Šī ir lieliska iespēja, lai salīdzinātu sociāli demogrāfiskos datus par lietotājiem, kuri redzēja kampaņu, un tiem, kuri bija pietiekami ieinteresēti un veica klikšķi uz reklāmas materiāla. Reklāmdevējiem šīs zināšanas ir nenovērtējamas. 

Interneta reklāmas pasaule un tās mērījumi mums piedāvā virkni noderīgu rādītāju, vienīgais, kas jādara reklāmdevējiem, ir jāizlemj, kurus no šiem rādītājiem lietot dienu no dienas, lai visefektīvāk sasniegt savus klientus.

Raksta autors: Radoslavs Golombs (Radosław Gołąb), Gemius Reklāmas biznesa attīstības direktors EMEA reģionā.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

 

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ceļvedis

Nozare

Mediji, Reklāma

Autors:

Radoslavs Golombs

Gemius Reklāmas biznesa attīstības direktors EMEA reģionā

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli