atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-07-15 07:43

Gemius publicē interneta lapu TOP 20 jūnijā

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20 jūnijā.  Līdzīgi kā pagājušā gada jūnijā, vasaras pirmajā mēnesī kopējās statistikas topā tikai trīs vietnes – gismeteo.lv, jauns.lv un apollo.lv – uzrādījušas auditorijas pieaugumu. Lai arī visu datoru topa vietņu Real Users skaits jūnijā samazinājies, topā atgriezušās vietnes whatsapp.com un 1a.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Līdzīgi kā maijā, arī jūnijā, turpinoties vasarīgajiem laikapstākļiem, kopējās statistikas topā jeb datos par apmeklējumu no datoriem un mobilajām ierīcēm kopā, tikai trīs topa vietnes piedzīvojušas apmeklētāju pieaugumu. Laika ziņu vietni gismeteo.lv jūnijā no visām ierīcēm apmeklējuši par 9 procentiem jeb 28 000 vairāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī. Tikmēr par procentu augusi portālu jauns.lv (+4 000 Real Users) un apollo.lv (+6 000 lietotāju) auditorija.

Lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī piedzīvojis vecāku portāls mammamuntetiem.lv, kuru jūnijā apmeklējuši par 36 procentiem jeb 75 000 mazāk lietotāju kā iepriekš. Par 22 procentiem samazinājusies portāla santa.lv auditorija (-60 000 lietotāju), bet par 18 procentiem – izklaides portāla spoki.lv apmeklējums (-56 000 Real Users).  

Jāatzīmē, ka jūnijā vietne inbox.lv pakāpusies par vienu pozīciju topā, sasniedzot kopējās statistikas topa otro pozīciju. Tāpat kā līdz šim, līdera pozīcijas saglabā ziņu portāls delfi.lv ar 831 000 Real Users (-5 procenti), bet trešajā pozīcijā ierindojas tvnet.lv ar 731 000 lietotājiem (-1 procents).

Apmeklējumi no datoriem

Visas datoru topa vietnes pagājušajā mēnesī piedzīvojušas apmeklējuma kritumus. Par 37 procentiem mazāk apmeklētāju jūnijā sasniegusi interneta enciklopēdija wikipedia.org (-108 000 lietotāju), par 28 procentiem sarucis instagram.com apmeklējums no datoriem (-57 000 lietotāju), bet par attiecīgi 23 un 22 procentiem samazinājies pašmāju ziņu portālu la.lv (-53 000 Real Users) un lsm.lv (-57 000 lietotāju) apmeklējums.  

Arī jau ierasto topa līderu auditorija no datoriem pagājušajā mēnesī samazinājusies. Google jūnijā apmeklējuši par 3 procentiem jeb 37 000 mazāk lietotāju, youtube.com auditorija samazinājusies par 9 procentiem jeb 74 000 lietotājiem, bet sociālo portālu facebook.com no datoriem pagājušajā mēnesī apmeklējuši par 11 procentiem jeb 80 000 mazāk lietotāju nekā maijā.

Jāatzīmē, ka jūnijā datoru topā atgriezušās vietnes whatsapp.com ar 257 000 lietotājiem un 1a.lv ar 204 000 Real Users no datoriem.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Mobilo ierīču topā jeb apmeklējumos no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā, liela daļa vietņu piedzīvojušas apmeklējuma kritumus. Tāpat kā kopējās statistikas topā, jūnijā arī no mobilajām ierīcēm vecāku portālu mammamuntetiem.lv apmeklējuši par 37 procentiem mazāk lietotāju nekā maijā (-61 000 lietotāju). Tikmēr par 14 procentiem jūnijā samazinājies portālu diena.lv (-20 000 lietotāju) un spoki.lv (-37 000 lietotāju) apmeklējums no mobilajām ierīcēm, bet par 12 procentiem mazāk lietotāju pagājušomēnes apmeklējuši ziņu portālu nra.lv (-36 000 Real Users).

Savukārt procentuāli un skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu jūnijā piedzīvojis laika ziņu portāls gismeteo.lv, kura auditorija no mobilajām ierīcēm pieaugusi par 11 procentiem jeb 27 000 lietotājiem. Par 3 procentiem pieaugusi portāla jauns.lv auditorija (+16 000), bet par 2 procentiem – portālu apollo.lv (+12 000) un skaties.lv (+8 000) apmeklējums.

Tāpat kā iepriekš mobilo ierīču topa līdera pozīcijas saglabā portāls delfi.lv ar 797 000 lietotājiem jūnijā (-32 000 lietotāji), kam seko tvnet.lv ar 702 000 Real Users, bet trešajā pozīcijā ierindojas jauns.lv (592 000 lietotāju).

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas jūnijā piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli