atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-03-04 15:13

Inscreens - vai jaunā interneta reklāmas valūta?

Nav šaubu, mūsdienās nepārtraukti tiek meklēti jauni veidi, kā novērtēt interneta reklāmas kampaņu efektivitāti. Arvien populārāks kļūst viens no šiem veidiem – “reklāmas redzamība” un mēs ar lepnumu varam paziņot, ka interneta medijiem, kuri izmanto Gemius AdOcean, tagad tiek piedāvāta unikāla iespēja plānot reklāmas kampaņas, balstoties uz šo rādītāju.

Pēdējā laikā reklāmas redzamība ir viens no vadošajiem rādītājiem interneta reklāmas nozarē. Šīs jomas profesionāļi jau ir pamanījuši milzīgo potenciālu, kas paveras plānojot kampaņas, balstītas uz reklāmām, kuras tiks parādītas interneta lietotāju datoru vai mobilo ierīču ekrāna redzamajā daļā. Šāda veida pieejas definēšanai tiek lietots termins “Inscreens”. Tā kā šī metode rēklāmas kampaņu plānošanā kļūst arvien populārāka, sāk parādīties arī baumas par “Inscreens” kā jauno interneta reklāmas tirgus valūtu. Turklāt, “Inscreens” kalpo arī reklāmas kampaņu efektivitātes mērījumiem.

Gemius - soli priekšā citiem

Gemius ir vieni no pirmajiem pasaulē, kas kopš 2015.gada februāra savā reklāmas serverī AdOcean piedāvā plānot reklāmas kampaņas, balstītas uz jauniem indikatoriem, tajā skaitā “Inscreen” un “Dwell”. “Inscreen” rādītājs sniedz informāciju par tām reklāmām, kas bijušas ekrāna redzamajā daļā un lietotājam ir bijusi iespēja uztvert tajās pausto informāciju. Tikmēr “Dwell” rādītājs parāda, cik ilgi interneta lietotājs ir bijis saskarē ar reklāmu, piemēram, uzkavējies ar peli uz reklāmas materiāliem, kamēr pievērsis tiem uzmanību.

“Statistika par reklāmas redzamību ir pieejama aptuveni divus gadus, tomēr mēs nolēmām spert soli uz priekšu un iepazīstināt ar iespēju plānot kampaņas, balstītas uz četriem jauniem rādītājiem”, saka Radoslavs Golombs (Radosław Gołąb), AdOcean attīstības vadītājs. “Šis jautājums ir stratēģiski svarīgs, jo jaunie rādītāji kalpo kā pamats jaunam sadarbības modelim starp reklāmdevējiem un interneta medijiem”, piemetina Radoslavs Golombs.

Jaunie rādītāji

Šobrīd Gemius palīdz plānot reklāmas kampaņas, ņemot vērā četrus rādītājus, kas balstīti uz IAB Europe noteiktajiem standartiem.

1. Inscreen

  • Display –  tādas reklāmas servēšana, kuras vizuālais materiāls atrodas ekrāna redzamajā daļā vismaz 50 procentu apmērā uz laiku, ilgāku par vienu sekundi
  • Inscreen video – tādas video reklāmas servēšana, kuras vizuālais materiāls atrodas ekrāna redzamajā daļā vismaz 50 procentu apmērā 2 sekundes pēc kārtas.  

2. Dwell – lietotāju saskare ar reklāmu (kursora novietošana un ekrāna vai arī klikšķis, ja reklāma tiek servēta mobilajās ierīcēs).

3. Cookie inscreen – lietotāju skaits, kam reklāma bija ekrāna redzamajā daļā.

4. Cookie dwell – lietotāju skaits, kuri ir bijuši saskarē ar reklāmu.

Radoslavs Golombs uzskaita iemeslus jauno rādītāju ieviešanai: “Mēs vēlējāmies saviem klientiem piedāvāt instrumentus, kas varētu apmierināt interneta reklāmas tirgus vajadzības. Jaunā funkcionalitāte ir universāla - to var izmantot kā baneru, tā video kampaņās, neatkarīgi no ierīces veida, kurā tiek servēta reklāma. Tas arī papildina reklāmas rīku piedāvājumu mūsu klientiem ar jauniem, premium kases produktiem”, papildina eksperts.  

“Inscreens” – jauns kampaņu efektivitātes rādītājs?

Mūsdienās tradicionālais rādītājs interneta reklāmas kampaņas efektivitātes noteikšanai ir Click Through Rate jeb CTR. Šis rādītājs procentuāli parāda, cik reižu reklāma ir parādīta un cik reižu lietotāji to ir noklikšķinājuši. Tomēr ar to vairs nepietiek, lai apmierinātu mūsdienu interneta reklāmas prasības. Tas ir iemesls, kāpēc, plānojot reklāmas kampaņu, “Inscreens” skaits jeb reklāmas, kas faktiski redzamas datoru, viedtālruņu un planšetdatoru ekrānos, gūst arvien lielāku popularitāti.

AdOcean ir viens no pazīstamākajiem reklāmas serveriem Centrāleiropā. Latvijā to izmanto tādi mediji kācity24.lv, delfi.lvfocus.lvLattelecom (1188.lv)vesti.lv un reklāmas tīkls Keywords Network Communications.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli