atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-03-25 11:41

Interneta lapu Top 25 februārī, 2015

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis no datoriem apmeklētāko interneta lapu Top 25 februārī. Lai arī lielākajai daļai no visām topā esošajām lapām manāms auditorijas kritums, Latvijas Sabiedrisko mediju portāls lsm.lv sasniedz auditorijas rekordu un ienāk topa desmitniekā. Tikmēr Latvijas apmeklētākās interneta lapas statusā atgriežas inbox.lv.  

Salīdzinot ar mēnesi iepriekš, ir samazinājies gandrīz visu topā esošo interneta lapu auditorijas apjoms. Izņēmums – Latvijas Sabiedrisko mediju portāls lsm.lv, kas februārī piesaistījis par pieciem procentiem lielāku auditoriju un ar 233 000 lietotājiem pakāpies uz topa 10. vietu.

Komentējot lsm.lv kāpumu topā par sešām vietām, portāla vadītājs Voldemārs Oliņš neslēpj, ka par vienu no faktoriem būtiskajam kāpumam kalpoja arī portāla mājas lapas optimizācija: "Portāla izaugsmi veicināja daudzu faktoru kopums. Kā pamats visam, protams, ir kvalitatīvais Latvijas Sabiedrisko mediju saturs, kas tiek iepakots interneta lietotājam ērti lietojamā formā. Tāpat veicām virkni tehnisku uzlabojumu, palielinot apmeklētāju plūsmu no interneta meklētājprogrammām."

Par piecām vietām topā pakāpies arī ziņu un izklaides portāls skaties.lv. Portālu februārī apmeklējuši 218 400 lietotāji, tādējādi ļaujot tam ierindoties topa 12.vietā.

Procentuāli lielāko auditorijas kritumu februārī piedzīvojis ziņu portāls focus.lv un video satura vietne megogo.net. Abu portālu auditorija februārī samazinājusies par 28 procentiem. Par 21 procentu sarukusi arī mūsdienīgo ziņu portāla skats.lv auditorija, bet tas nav bijis šķērslis vietas saglabāšanai topā – portāls, gluži kā mēnesi iepriekš, ieņem topa 25. vietu.

Februārī Latvijas apmeklētāko interneta lapu topa virsotnē atgriežas inbox.lv ar 850 900 lietotājiem, topa otrajā vietā atstājot iepriekšējā mēneša līderi delfi.lv ar 825 000 lietotājiem. Topa trešajā vietā – ziņu portāli tvnet.lv/apollo.lv ar 806 400 apmeklētājiem.

Kopējā visu Top 25 portālu auditorija februārī bija 1 333 400 lietotājus liela, veidojot 97 procentus no visiem Latvijas interneta lietotājiem.

Kā jau minēts iepriekš, kopš janvāra gemiusAudience pētījumā esošo interneta lapu auditorija tiek mērīta, apskatot datus par interneta lietotāju paradumiem vecumā no 7 līdz 74 gadiem. Februārī Latvijas interneta lapas pārlūkojuši 1 367 500 lietotāji vecumā no 7 līdz 74 gadiem. No tiem procentuāli lielākā daļa (41 procents) bija vecumā no 25 līdz 44 gadiem, savukārt bērni un jaunieši vecumā no 7 līdz 14 gadiem februārī veidoja 11 procentus no visiem interneta apmeklētājiem.

Top 25 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas februārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Pilns portālu tops pēc reālo lietotāju skaita, lappušu skatījumu skaita (page views) un  sasniedzamības (reach) apskatāms publiskajā tendenču vietnē www.audience.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Komentārs:

Voldemārs Oliņš

Portāla lsm.lv direktors

Portāla lsm.lv direktors

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli