atslēgvārdi

atslēgvārdi
2013-06-19 00:00

Iznācis jaunākais pētījums par populārākajiem interneta reklāmas formātiem un nozarēm

Starptautiskais interneta izpētes uzņēmums Gemius publicējis periodisko pētījumu par biežāk izmantotajiem un efektīvākajiem interneta reklāmas formātiem un reklamētākajām nozarēm 2012. gada otrajā pusgadā – AdMonitor. Tajā skatāma statistika par tiešsaistes reklāmas kampaņām Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Lietuvā, Latvijā, Polijā, Rumānijā, Serbijā, Slovākijā, Slovēnijā, Ukrainā un Ungārijā. Pētījuma ietvaros augstākais CTR rādītājs novērots Ukrainā un Polijā, biežāk reklamētās nozares - …

Telekomunikācijas, finanses un tirdzniecība – tās ir nozares, kas lielākoties manāmas zibot pētījumā iekļauto valstu interneta lietotāju monitoros. Baneri par telekomunikāciju pakalpojumiem veidoja lielāko procentuālo daļu no interneta kampaņām Slovākijā, Ungārijā (28 %  katrā) un Polijā (25 %). Savukārt, reklāmas, kas saistītas ar finansu un apdrošināšanas jautājumiem vairākumā bija Slovēnijā (35 %), Čehijā (36 %) un Horvātijā (24 %). Savukārt Lietuvā, Rumānijā, Ukrainā un Latvijā lielākā daļa no kopējā skaita visu parādīto reklāmu bija vērojams tirdzniecības nozarē, veidojot 19 % no Lietuvas un Rumānijas tirgiem un 17 % no Latvijas tirgus.

Jāņem vērā arī fakts, ka ne vienmēr reklāmas parādīšanās ekrānā noved līdz klikšķim uz tās. Pēc CTR  (click through ratio) rādītāja, ungāri, poļi un serbi visvairāk klikšķinājuši uz kategorijas „brīvais laiks”, latvieši un slovāki uz telekomunikāciju uzņēmumu baneriem. Tikmēr horvāti, čehi un bulgāri vairāk iecienījuši apģērbu un aksesuāru kategorijas banerus, lietuvieši – ceļojumus, tūrismu, viesnīcas, rumāņi – mazumtirdzniecības preču banerus, slovēņi - mājsaimniecības lietas. Tāpat kā pirmajā pusgadā, arī otrā pusgada tendences rāda, ka augstākais vidējais CTR Latvijā ir telekomunikāciju un pārtikas preču baneriem, bet zemākais - medijus, grāmatas, CD un DVD reklamējošiem baneriem. Savukārt pēc reklāmas ekspozīciju reizēm, tāpat kā pirmā pusgadā nepārspēti ir ceļojumu un tūrisma baneri,  kam seko tirdzniecības sektora reklāmu baneri,  taču vismazāk ekspozīciju bijis mājas preču un apģērbu baneriem, kā arī personīgās higiēnas preces reklamējošiem baneriem.

Pētījums parāda, ka augstākais vidējais CTR (click through ratio) – t.i. rādītājs, kas parāda no cik banera ekrānā parādīšanās reizēm, uz tā tika uzklikšķināts– ir fiksēts Ukrainā. Šajā valstī vidējais CTR indikators 2012. gada otrajā pusgadā sasniedzis 1.15 procentus. Praktiski tas nozīmē, ka no tūkstotis banera parādīšanās reizēm ekrānā uz banera tikuši veikti  11.5 klikšķi. Augsti vidējie CTR rādītāji novēroti arī Polijā(0.62 procenti) un Slovākijā (0.58 %). Tālāk seko Horvātija (0.45 %), Bulgārija (0.39 %), Čehija (0.38 procenti), Latvija (0.35 %), Lietuva un Slovēnija (0.30 % katrai), Rumānija (0.29 %) un Ungārija (0.28 %).

Tamašs Āčs(Tamás Ács), Gemius starptautiskais aģentūru segmenta produktu vadītājs, uzsver, ka viens no interesantākajiem secinājumiem ir datu atšķirība, ko var novērot starp vidējo CTR Ukrainā un CTR citās pētījumā iekļautajās valstīs. „Acīmredzami augstais CTR Ukrainā ir rezultāts tam, ka Ukrainā daudz vairāk nekā citās valstīs izmanto rich media sniegtās iespējas. Tas pierāda, ka multimediju iespējas sniedz reklāmdevējiem iespēju gūt augstākus CTR rādītāju.

Kā vēsta pētījumā apkopotie dati, tradicionālo baneru daļa Ukrainas kampaņu plānos ir vien 43 %, kamēr daudzām citām pētījumā apskatītajām valstīm tā svārstās ap 90 % robežās, atlicinot rich media daudz mazāku kampaņas daļu nekā tas ir Ukrainā. Nākamā valsts, kas izceļas ar aktīvu rich media lietojumu, ir Polija, kur attiecīgi ir arī otrs augstākais vidējais CTR - 0,62 %.

Vairāk par populārākajiem reklāmas formātiem, indikatoriem un nozarēm 12 Cenrālās un Austrumeiropas valstīs 2012. gada 2. pusgadā iespējams uzzināt jaunākajā gemiusAdMonitor pārskatā. Savukārt, ja Jūs esat ieinteresēts savā īpašumā iegūt detalizētu pētījumu par kādu no 12 iepriekšminētajām valstīm, sazinieties ar Gemius!

Gemius AdMonitor periodiskais pētījums tiek veidots reizi pusgadā. Tā pamatā ir  Bulgārijas, Čehijas, Horvātijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Rumānijas, Serbijas, Slovākijas, Slovēnijas, Ukrainas  un Ungārijas dati par reklāmas baneru izvietojumu, populārākajiem formātiem un tajos reklamētajām nozarēm. Statistika tiek iegūta, izmantojot reklāmas servēšanas un mērīšanas rīka gemiusDirectEffect un reklāmas servēšanas rīka AdOcean datus. 

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli