atslēgvārdi

atslēgvārdi
2013-06-27 00:00

Pamazām, bet stabili - reklāmas impresiju augšanas tempi mobilajā vidē Latvijā

Vidēji 3% no interneta reklāmām, kas parādītas Centrālās un Austrumeiropas interneta lietotāju ekrānos, bijušas planšetēs un mobilajos tālruņos, vēsta interneta pētījumu aģentūras Gemius pētījuma AdMonitor dati. Līderis ir kaimiņvalsts Lietuva, savukārt Latvijas tendences ir vidusmēra līmenī ar stabiliem izaugsmes tempiem. 

Salīdzinot ar 2012. gada pirmo ceturksni, var skaidri redzēt, ka visās pētījumā iekļautajās valstīs gada beigās novērots krietni lielāks mobilo impresiju procents mobilajā vidē nekā gada sākumā. Ievērojamākais pieaugums vērojams Lietuvā – impresiju skaits mobilajā vide audzis par 190 procentiem, salīdzinot ar pirmo ceturksni. Reklāmas impresijas planšetēs un mobilajos tālruņos gada beigās Lietuvā veidoja 5% no visām reklāmas impresijām, kas ir labākais rezultāts visā reģionā.


 
Straujāks pieaugums reklāmas impresijām mobilajās ierīcēs ir novērots arī Polijā, Rumānijā, Serbijā, Bulgārijā un Ungārijā. Nedaudz lēnāk par mobilās impresijas auga Latvijā, Čehijā, Ukrainā, Slovākijā, Horvātijā un Slovēnijā.

Apkopojot datus par visiem četriem ceturkšņiem, var secināt, ka ne visās valstīs mobilo impresiju augšanas tempi ir stabili. Piemēram, Ungārijā un Slovēnijā gada pēdējā ceturksnī tika novērots kritums, savukārt Ukrainā kritums bijis trešajā ceturksnī. Savukārt Čehijā un Bulgārijā mobilo reklāmu kopējais impresiju īpatsvars ceturtajā ceturksnī saglabājies nemainīgs kā trešajā ceturksnī. Tendences Latvijā rāda, ka reklāmas impresiju īpatsvars ceturksnī audzis stabili - vidēji par 0,5 procentpunktiem katru ceturksni.

Tamašs Āčs (Tamás Ács), Gemius starptautiskais aģentūru segmenta produktu vadītājs, uzsver, ka pieaugošā interese par mobilo vidi reklāmas nozarē ir pamatojama ar Gemius datiem par interneta patēriņu mobilajā vidē: „Kā liecina Gemius dati par interneta patēriņu no mobilajām ierīcēm, tās mūsdienās tiek izmantotas arvien vairāk, kas reklāmdevējiem rada spēcīgu signālu par šo kanālu kā nopietnu mārketinga komunikācijas vidi. Lai gan kur augt vēl ir daudz, pārmaiņu temps ir milzīgs un mobilo reklāmu šajā pasaules daļā atzīst arvien vairāk reklāmdevēju,” komentē Tamašs.

Vairāk par populārākajiem reklāmas formātiem, indikatoriem un nozarēm 12 Centrālās un Austrumeiropas valstīs 2012. gada 2. pusgadā iespējams uzzināt jaunākajā AdMonitor pētījumā. Savukārt, ja Jūs esat ieinteresēts savā īpašumā iegūt detalizētu pētījumu par kādu no 12 iepriekšminētajām valstīm, sazinieties ar Gemius!

Gemius AdMonitor periodiskais pētījums tiek veidots reizi pusgadā. Tā pamatā ir  Bulgārijas, Čehijas, Horvātijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Rumānijas, Serbijas, Slovākijas, Slovēnijas, Ukrainas  un Ungārijas dati par reklāmas baneru izvietojumu, populārākajiem formātiem un tajos reklamētajām nozarēm. Statistika tiek iegūta, izmantojot reklāmas servēšanas un mērīšanas rīka gemiusDirectEffect un reklāmas servēšanas rīka AdOcean datus.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Nozare

Reklāma

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli