atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-04-03 07:07

Pētījums: 2018.gada otrajā pusē visvairāk reklāmas klikšķu veikti no mobilajiem telefoniem

Pētījums: 2018.gada otrajā pusē visvairāk reklāmas klikšķu veikti no mobilajiem telefoniem

Lai arī salīdzinot klikšķu skaitu uz reklāmām pēdējo trīs gadu laikā, 2018. gadā tas ir viszemākais, pagājušā gada otrajā pusē vidējais CTR rādītājs pieaudzis no 0,53 procentiem līdz 0,59 procentiem. Turklāt redzama jauna tendence – visvairāk klikšķu uz reklāmām izdarīti no mobilajiem telefoniem, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «AdMonitor» pētījums.

Atskatoties uz datiem par pēdējiem četriem gadiem, visaugstākais vidējais CTR jeb Click-Through Rate rādītājs sasniegts 2016.gada otrajā pusē, kad tas pieaudzis līdz 0,95 procentiem. Kaut gan kopējā tendence liecina, ka interneta lietotāju vēlēšanās veikt reklāmas klikšķus arvien krītas, 2018. gada otrajā pusē tomēr novērojams vidējā CTR pieaugums no 0,53 procentiem līdz 0,59 procentiem, kas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 5,9 klikšķi.

Kādās ierīcēs visbiežāk sastopamas reklāmas?

Salīdzinot ar rādītājiem pirms gada, kritusies datora kā ierīces, kurā sastopamas reklāmas kampaņas, popularitāte. Ja vēl 2017.gada otrajā pusē šis rādītājs bija 73 procenti, tad šajā paša periodā gadu vēlāk vairs tikai 56 procenti. Savukārt, ja 2017.gadā noslēgumā reklāmas kampaņas bija sastopamas tikai aptuveni piektdaļā (21 procents) mobilo telefonu, tad jaunākie dati par 2018.gadu liecina, ka kampaņas sastopamas jau 38 procentos viedtālruņu.

Atšķirībā no iepriekšējā perioda, 2018.gada otrajā pusē visvairāk klikšķu tika veikti no mobilajiem telefoniem (45 procenti), kam seko datori (44 procenti). Savukārt no planšetdatoriem saņemti viszemākie reklāmu klikšķu skaita rādītāji ar apmēram 11 procentiem, kas, salīdzinājumā ar pērnā gada otro pusi, palikuši gandrīz nemainīgi.

Par populārāko reklāmu formātu, līdzīgi kā gada pirmajā pusē, atzītas interaktīvās jeb video reklāmas. Atšķirībā no 2018.gada sākuma, vislielākā CTR interaktīvajām kampaņām tika uzrādīta no mobilajiem telefoniem, kas vēl gada pirmajā pusē ierindojās aiz planšetdatoriem (1,47 procenti) ar 1,12 procentiem, taču jau gada otrajā pusē apsteidza tos ar 3,55 procentiem CTR mobilajām ierīcēm pret 3,44 procentiem planšetdatoriem. Pārvēršot šos rādītājus klikšķos, secināms, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām mobilajos telefonos un planšetdatoros uzspieduši aptuveni 3 reizes, kamēr datoros tikai 2 reizes.

Visaugstāko regulāro baneru CTR uzrāda planšetdatori ar 0,94 procentiem, kam seko mobilie telefoni ar 0,84 procentiem un datori ar 0,42 procentiem, kas attiecīgi norāda, ka lietotāji uz 1000 tradicionālajām ekspozīcijām no planšetdatoriem uzspieduši apmēram 9 reizes, no mobilajiem telefoniem 8 reizes, bet no datoriem – tikai 4 reizes.

 

AdMonitor ir periodisks pētījums, kas sniedz detalizētu informāciju par tiešsaistes reklāmām 12 Centrālās un Austrumeiropas valstīs (Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Moldovā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Ukrainā un Ungārijā). Divreiz gadā Gemius eksperti analizē tādas tiešsaistes reklāmu tendences kā, piemēram, populārākos reklāmu veidus un formātus, to klikšķu attiecību pret ekspozīcijām  (click-thorugh rate jeb CTR), kā arī informāciju par to, kādi lietotāji redz kāda tipa Interneta reklāmu kampaņas. Visjaunākie dati par 2018. gada otro pusi ir pieejami www.admonitor.gemius.com.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji, Reklāma

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli