atslēgvārdi

atslēgvārdi
2018-10-18 07:03

Pētījums: krītas Latvijas vidējais CTR jeb click-through rate rādītājs

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas ir par 0,4 klikšķiem mazāk nekā pirms gada. Lai gan tradicionālos reklāmas banerus Latvijā joprojām izmanto biežāk, interaktīvo kampaņu CTR ir krietni ievērojamāks, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «gemiusAdMonitor» pētījums.

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats par 2018.gada pirmo pusi, Latvijas CTR (click-through rate) rādītājs jeb reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm ir 0,53% un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 5,3 klikšķi. Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Ukrainā  (1,15% jeb aptuveni 11,5 klikšķi uz 1000 baneriem), Polijā (0,92% jeb aptuveni 9,2 klikšķi) un Turcijā (0,88% jeb aptuveni 8,8 klikšķi).

Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem pārskatiem, klikšķu skaits Latvijā samazinās, jo 2016. gada pirmajā pusē Latvijas CTR rādītājs bija 0,78%, taču jau gadu vēlāk jeb 2017. gada pirmajā pusē CTR skaits bija krities uz 0,69%.

Visbiežāk izmantotais formāts – tradicionālie baneri

 

Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir populārāka par interaktīvajiem jeb video reklāmu formātiem. Latvijā regulāros banerus izmanto apmēram 95% reklāmas kampaņās, taču video reklāmas formātus izmanto tikai 8% no visām kampaņām. Savukārt kaimiņvalstī Igaunijā regulārie reklāmas formāti tika izmantoti 95% gadījumos, bet video reklāmas formāti – 6% no visām kampaņām.

Valstīs, kurās regulārie baneri tika izmantoti retāk, tika uzstādīti augstākie rādītāji video reklāmu formātu izmantošanā. Piemēram, Polijā tradicionālie reklāmas formāti veidoja 68% no visām kampaņām, bet video 36%, bet Turcijā tradicionālās reklāmas veidoja 86%, bet video – 32% no visām reklāmas kampaņām.

Pētījumā novērots, ka tradicionālos reklāmas banerus Latvijā izmanto biežāk, taču CTR video kampaņām ir krietni augstāka. Video reklāmām šis rādītājs ir 0,91%, bet regulārajiem baneriem tas ir tikai 0,38%. Tas nozīmē, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām uzspiedīs apmēram 9,1 reizes, taču uz regulārajiem baneriem – apmēram 3,8 reizes.

 

AdMonitor ir periodisks pētījums, kas sniedz detalizētu informāciju par tiešsaistes reklāmām 12 Centrālās un Austrumeiropas valstīs (Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Moldovā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Ukrainā un Ungārijā). Divreiz gadā Gemius eksperti analizē tādas tiešsaistes reklāmu tendences kā, piemēram, populārākos reklāmu veidus un formātus, to klikšķu attiecību pret ekspozīcijām  (click-thorugh rate jeb CTR), kā arī informāciju par to, kādi lietotāji redz kāda tipa Interneta reklāmu kampaņas. Visjaunākie dati par 2018.gada pirmo pusi ir pieejami www.admonitor.gemius.com.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli