atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-02-20 08:12

Publicēts gemiusAudience pētījumā esošo mediju grupu un reklāmas tīklu apskats

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis mediju grupu un reklāmas tīklu apskatu ar gemiusAudience datiem par šī gada janvāri. No mediju grupām lielāko Reach un visvairāk lietotāju no visām platformām kopā janvārī sasniegušas TVNET un DELFI mediju grupas, savukārt adQuota reklāmas tīkls sasniedzis 72 procentus Latvijas interneta lietotāju.

Saskaņā ar gemiusAudience datiem, šī gada janvārī augstāko Reach starp mediju grupām visās platformās sasniegušas TVNET un DELFI mediju grupas – attiecīgi sasniedzot 56.94 un 56.71 procentus Latvijas interneta lietotāju. TVNET mediju grupa apvieno vietnes tvnet.lv, spoki.lv un apollo.lv. Janvārī no visām platformām TVNET grupa sasniegusi 835 000 lietotājus. Jāatzīmē, ka datos par TVNET grupu nav iekļauta statistika par video straumēšanu. DELFI grupas dati atspoguļo statistiku par delfi.lv, bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju. Pēc lietotāju skaita no atsevišķām platformām – datoriem un mobilajām ierīcēm, DELFI grupa apsteidz TVNET un ir lielākā mediju grupa pēc lietotāju skaita no datoriem (572 000 lietotāju) un mobilajām ierīcēm (790 000 Real Users) janvārī. Jāatzīmē, ka no visām platformām kopā abu mediju grupu lietotāju skaita starpība janvārī bija tikai 3000 lietotāju.

Tikmēr adQuota reklāmas tīkls janvārī sasniedzis 1 062 000 lietotājus un 72 procentus Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem kopā. adQuota reklāmas tīklā apvienotas 34 vietnes PC un 37 vietnes Mobile platformā, t.sk., populārākās Latvijas interneta vietnes – la.lv, jauns.lv, nra.lv, lsm.lv, skaties.lv un citas. adQuota reklāmas tīkls ievērojami lielāku auditoriju sasniedz Mobile platformā –  915 000 lietotājus šī gada janvārī no mobilajām ierīcēm, kamēr 702 000 lietotāju tīkls sasniedz PC platformā.

Savukārt TV3 mediju grupa – dati par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju – gada pirmajā mēnesī sasniegusi 40 procentus interneta lietotāju. Procentuāli lielāko grupas auditoriju veido lietotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem (24 procenti). Salīdzinot ar datiem par citām grupām, TV3 mediju grupas auditorijā ir procentuāli lielākais latviski runājošās auditorijas īpatsvars – 83 procenti.

Mail.ru grupa janvārī no visām platformām sasniegusi 15 procentus visu Latvijas interneta lietotāju, 61 procents grupas lapu – mail.ru un ok.ru – auditorijas ir krievvalodīga, bet 38 procenti ģimenē sarunājas latviešu valodā. 49 procenti Mail.ru auditorijas ir vecāki par 45 gadiem, bet tikai 6 procenti ir vecumā no 7 līdz 14 gadiem. Grupa no datoriem janvārī sasniegusi 158 000 lietotājus, bet no mobilajām ierīcēm 102 000 Real users. Statistikā nav iekļauti dati par vk.com. 

Dati par Latvijas mediju grupām un reklāmas tīkliem pieejami Gemius publisko datu vietnē rating.gemius.com.

 

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli