atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-11-11 10:14

Gemius: Mārtiņdienu atzīmē plašāk, nekā Halovīnu

Gemius: Mārtiņdienu atzīmē plašāk, nekā Halovīnu

Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā aptaujā noskaidrots, ka gandrīz 40 procenti Latvijas interneta lietotāju 10. novembrī atzīmējuši Mārtiņdienu – gan piekopjot latviskās tradīcijas, gan svinot to kā vārda dienu vai ģimenes lokā ieturot kopīgu svētku maltīti.

Veicot Latvijas interneta lietotāju aptauju, noskaidrots, ka Mārtiņdienu atzīmējuši 39 procenti respondentu. Tikmēr 45 procenti aptaujāto norādījuši, ka šos svētkus neatzīmē, bet 16 procenti par saviem plāniem nevarēja atbildēt.

Lūgti norādīt, kā svētkus svinēs, aptaujātie visbiežāk norādīja, ka ieturēs svētku pusdienas ģimenes lokā (48 procenti) un apmeklēs Mārtiņdienai veltītus pasākumus (40 procenti). Tāpat daļa aptaujāto Mārtiņdienu atzīmē kā vārda dienu (24 procenti), taču 14 procenti respondentu Mārtiņdienā piekopj latviskās tradīcijas – gatavo maskas un iet budēļos. Izvēloties norādīt citus svinību veidus, aptaujātie interneta lietotāji atklāja, ka apmeklē gadatirgus, kopā ar bērniem un mazbērniem gatavojas tradicionālajiem tirdziņiem izglītības iestādēs, kā arī stāsta bērniem un mazbērniem par latviešu tradīcijām.

Savukārt aptaujāto vidū, kas Mārtiņdienu neatzīmē, 40 procenti norādīja, ka šos svētkus viņu ģimenes vai paziņu lokā neviens nesvin, 30 procentiem šo svētku tradīcijas nešķiet saistošas, 23 procenti neuzskata tos par svētkiem, bet 11 procenti nejūtas pietiekami informēti par svētku tradīcijām. Norādot citus iemeslus, respondenti atklāja, ka novembrī svin citus svētkus, ir pārāk aizņemti svinībām, svētkus neatzīmē finansiālu apsvērumu dēļ, vai nav izveidojusies tradīcija atzīmēt Mārtiņdienu. 

 

 

Atgādinām, ka oktobra beigās Gemius veiktajā interneta aptaujā par Halovīna svinēšanu Latvijā, tika noskaidros, ka vieni vai kopā ar ģimenes locekļiem Halovīna atzīmēšanā iesaistījās 19 procenti respondentu, 70 procenti aptaujāto norādīja, ka šos svētkus neatzīmē, bet 11 procenti nebija pieņēmuši lēmumu par labu kādai no izvēlēm.

Aptaujā piedalījās 4698 Latvijas interneta lietotāji. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

Atslēgvārdi

To clipboard> Drukuj

Satura veids

notikumi

Nozare

Izklaide

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli