atslēgvārdi

atslēgvārdi

Vēsture

Mēs esam interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums, kas iesaka klientiem kā izmantot interneta vidē gūtās zināšanas biznesa lēmumu pieņemšanā. Pēdējo 20 gadu laikā mēs esam piegādājuši zināšanas par interneta auditoriju: datus par interneta lietotāju sociāli demogrāfiskajiem profiliem, veidus, kādos tie izmanto internetu, kā arī zināšanas par elektronisko komerciju, digitālo mārketingu, lielajiem datiem un interneta tehnoloģijām vairāk kā tūkstoš klientiem EMEA reģionā. 

Mūsu interneta piedzīvojums sakās 1999.gadā. Kāds ir mūsu veiksmes stāsts?

Sākums (1999 – 2001)

Ideja par uzņēmumu atceļoja no ASV. Pirmos 3 gadus uzņēmums darbojās kā Global eMarketing. Mūsu pirmais produkts saucās GeMius un tā bija interneta datu plūsmas uzskaites sistēma. Pa šiem gadiem, uzņēmums, atbildot augošā interneta tirgus prasībām, pamazām mainīja savu profilu no IT uz pētniecību.

Pētījumu portfolio attīstīšana (2002)

Mēs izpletām savus spārnus ātri un mainījām uzņēmuma nosaukumu uz Gemius. Ņemot vērā augošo pieprasījumu pēc mūsu pakalpojumiem, mēs papildinājām uzņēmuma portfolio ar diviem jauniem risinājumiem. Pirmais rīks, gemiusDirectEffect, sniedza datus par to, cik efektīvas ir interneta reklāmas kampaņas. Nākošais jaunais produkts gemiusAdHoc, ir patērētāju pētījumi, kas pielāgoti mūsu klientu individuālajām prasībām. Oriģinālā sistēma, GeMius, tika pārdēvēta par gemiusTraffic.

Gemius veic izrāvienu tiešsaistes mērījumu tirgū (2003)

Neilgi pēc tam mēs izveidojām interneta mērīšanas metodi, kas ļauj uzskaitīt faktisko lietotāju skaitu (Real Users), kas apmeklē interneta lapas. 

Šis algoritms bija izrāviens interneta kā reklāmas medija attīstībā, jo tas ņem vērā noteiktus izšķirošus faktorus, kas potenciāli var negatīvi ietekmēt rezultāta precizitāti. Piemēram, tas ņem vērā iespēju, ka lietotājs dzēš sīkdatnes, pāriet uz citu pārlūku vai lieto datoru kopā ar citām personām.

Mūsu piedāvātā metode apvieno datus, kas nāk no divu veidu pētījumiem: orientētiem uz lietotāju un orientētiem uz interneta lapu. Lietotāja orientētā pētījumā mērķis ir noteikt sociāli demogrāfiskos rādītājus (tādus kā dzimums, vecums, dzīvesvieta) interneta lietotājiem, kas apmeklē iecienītākās interneta lapas. Interneta lapas orientētā pieeja ļauj mums noteikt interneta lapas apmeklējumu biežumu, vidējo apmeklējuma ilgumu vai lapas apmeklējumu skaitu u.c. Analizējot korelācijas starp šīm divām datu kopām, mēs varam palīdzēt saviem klientiem ieviest pareizas stratēģijas.

Šeit aprakstītā metode tika prezentēta Losandželosā Eiropas Sabiedriskās domas un mārketinga pētījumu biedrības (ESOMAR) konferencē. Tad mēs arī demosntrējām pasaulē pirmos interneta lietotāju sociāli demogrāfisko profilu pētījumu rezultātus. Rakstu, kas tapa pēc konferences, var lejupielādēt no ESOMAR tīmekļa vietnes. Mēs nosaucām savu pētījumu servisu par Prawdziwy Profil (patiesais vai īstais profils) un palaidām to vispirms Polijas tirgū. 

Sākums ilgstošai sadarbībai ar PBI (Polish Internet Studies) (2004)

Apvienojot savus spēkus ar Polskie Badania Internetu (PBI), Prawdziwy Profile iesaistījās pētījumu servisā Megapanel PBI/Gemius, kas visā pasaulē ir zināms kā gemius Audience. PBI paliek mūsu galvenais biznesa partneris Polijas tirgū.

Rezultāti, ko ieguva Megapanel PBI/Gemius, pirmoreiz tika publicēti 2005. gada janvārī. Šie dati attiecās uz e-izdevēju un tīmekļa vietņu popularitāti 2004. gada oktobrī. Kopš tā laika pētījumu rezultāti tiek pastāvīgi publicēti katru mēnesi.

Megapanel PBI/Gemius piedāvā saviem klientiem uzzināt, kuras vietējas vai globālas tīmekļa vietnes izmanto tiešsaistes auditorija, kāda tipa saturs būtu vajadzīgs tiešsaistē, iegūt priekšstatu par to, kas ir lietotāji un kur tie ir visaktīvākie.

Mūsu pētījumu serviss bija tas, kas izraisīja interneta izaugsmi Polijā. Arī šodien to izmanto reklāmdevēji, reklāmas aģentūras un plašsaziņas līdzekļi, lai novērtētu tīmekļa vietņu iespējas reklāmas jomā un plānotu tiešsaistes mārketinga stratēģijas. E-izdevēji, pamatojoties uz mūsu sniegtajiem datiem, novērtē savu tiešsaistes tirgus daļu un pārvaldīto reklāmas telpu.

Megapanel PBI/Gemius, kas arī zināms kā gemiusAudience, pašlaik darbojas vairāk nekā 30 citās valstīs. 9 no tām mēs veicam pētījumus pēc mediju industrijas organizācijas pasūtījuma.

2004. gadā mēs esam izlaiduši rīku reklāmu rādīšanai tiešsaistē. Mēs nosaucām to par AdOcean. Izmantojot šo risinājumu, mūsu klienti tagad spēj vadīt savas reklāmas kampaņas tiešsaistē visefektīvākajā veidā.

Uzņēmums gūst starptautiskus panākumus (2005 – 2009)

Starptautiskā ekspansija sākās 2005. gadā ar Igauniju, Lietuvu un Ukrainu. Pēc tam 2006. gadā mēs paplašinājām savu darbību, ienākot Latvijas tirgū. Tajā pašā gadā mūsu sadarbība ar pētniecības kompānijas Ipsos Ungārijas filiāli tika pārveidota, lai īstenotu projektus arī šajā valstī. Drīz pēc tam mēs uzvarējām konkursā Dānijā, šādi iegūstot vēl vienu ārzemju kontraktu. Tad mēs arī nolēmām iekļaut savos pētījumos Horvātiju, Slovēniju un Krieviju. 2008. gadā mūsu darbības tirgu saraksts tika papildināts ar Bulgāriju, Čehiju un Slovākiju. Gadu vēlāk mēs tikām arī līdz Baltkrievijai.

2006. gadā mēs ieviesām analītisku instrumentu ar nosaukumu gemiusHeatMap, kas ilustrē, kurās vietās tīmekļa vietnē lietotāji visvairāk klikšķina. Ar šo risinājumu mūsu klienti var pētīt konkrētas tīmekļa vietnes apmeklētāju uzvedību.

Pēc diviem gadiem mūsu kompānijas izaugsme palielinājās tālāk, iesaistoties kompānijai Trigon. Šis brokeru nams iegādājās 100% Gemius daļu.

Ārpus Eiropas: interneta pētniecība jaunā līmenī (2010 – 2012)

Nākamais mūsu izvirzītais mērķis bija ārzemju ekspansija. 2010. gadā mēs uzsākām interneta pētījumus Bosnijā un Hercegovinā, lai pēc tam, 2011. gadā, pārietu pie Izraēlas un Turcijas. Nākamajā gadā mūsu servisi sasniedza Moldovu un Serbiju. Kopš 2012. gadā mēs strādājam arī Portugāles tirgū. 

2009. gads redzēja jauna analītiska instrumenta atnākšanu. Tas ir pazīstams kā gemiusStream un tiek izmantots, lai noteiktu rādītājus, kas saistīti ar tiešsaistes audio un video materiāliem. Tā attīstīšanas rezultātā mūsu klienti var uzzināt par to, kā to tiešsaistes auditorija mēdz baudīt multimediju saturu.

Cits rīks – gemiusStream – tika ieviests kā gemiusAudience sastāvdaļa Dānijā. Reklāmdevēji, plašsaziņas līdzekļi un izdevēji no šīs valsts saņem datus, kas ļauj tiem salīdzināt audio un video materiālus pēc rādītājiem un noteikt lietotāju sociāli demogrāfisko profilu. Tajā pašā laika periodā līdzīgas zināšanas kļuva pieejamas arī Čehijas, Ungārijas, Lietuvas, Maķedonijas, Polijas un Turcijas tirgum. 

Pēc trīs gadiem mēs attīstījām citu analītikas rīku - gemiusPrism. Pirmkārt un galvenokārt, tas palīdz uzņēmumiem analizēt milzīgus informācijas apjomus, ko sauc par lielajiem datiem. 

Ap to pašu laiku mēs nolēmām izmantot savu speciālistu pieredzi, lai veidotu konsultatīvas struktūras savas kompānijas iekšienē.

Gemius atbalsta interneta biznesa attīstību (2013 – 2014)

Pēdējo gadu laikā esam nolēmuši koncentrēties uz tirdzniecību internetā. 2013.gadā mēs izveidojām analītikas instrumentu gemiusShopMonitor. Pateicoties šim risinājumam, klienti var salīdzināt savu interneta veikalu sniegumu ar līdzīgas nošas konkurentu interneta veikaliem. Ar šo rīku ir iespējams salīdzināt savas mājas lapas rezultātus ar visas industrijas datiem, kas nozīmē zināšanas par savu pašreizējo tirgus pozīciju un to, kā veiksmīgām pielāgot savu saimniecisko darbību tirgus vajadzībām. 

Tajā pašā gadā ārvalstu tirgos mēs paplašinājām mūsu piedāvājumu ar gemiusRecommend. Instruments tiek izmantots, lai ieteiktu konkrētus produktus interneta veikalu klientiem.

2013. gadā mēs debitējām Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā (MENA reģions). Šajā laikā mēs uzsāka savu darbību arī Maķedonijas, Rumānijas un Kazahstānas tirgos.

Mēs nepārtraukti pilnveidojam savu kompetenci arī par mobilo internetu. Ungārija bija pirmā valsts, kas saņēma piekļuvi zināšanām par planšetdatoru un viedtālruņu lietotājiem. 

Lepojamies arī ar pārējiem sasniegumiem. 2014. gadā mēs uzvarēja konkursā Beļģijā un Luksemburgā, kā arī atzīmējām atkārtotu uzvaru Čehijā.

IAB Europe Research Award balvas

2019. gada jūnijā Gemius saņēma jau ceturto IAB Research Awards balvu. 2015. gadā tā saņemta par Behavioral Panel Synthesis metodoloģiju, kas ļauj mediju īpašniekiem redzēt kampaņu sasniedzamību no visām ierīcēm. Tam 2016. gadā sekoja apbalvojums par Overnight metodoloģiju, kas piedāvā analizēt interneta mediju auditorijas datus jau nākamajā dienā, bet 2017. gadā IAB balva piešķirta gemiusAdReal, kas tagad ir papildināts ar cross-media analīzes iespējām.